Dessa dagar som kommer och går, det är dom som är livet.

Minusgrader och frost. Kaminen får göra sitt jobb varje dag när vi kommer hem. Mysfaktor hög!


En tidig frukost. Svart mellankaffe och ägg mc muffin på mc donalds. Jag äter ensam och njuter av den ganska tysta restaurangen. Det enda som hörs är några andra som äter frukost längre bort.
Egentid, ja man får ta det man får ;)

Jag spatserat runt i köpcentrumet som precis har öppnat. Kikar på skor och tänker först "vem sjutton skulle vilja ha på sig dessa" sen ändrat jag mig och vill, bör, måste ha dem. Men tar ett foto och ställer tillbaka. Det är inte det som prioriteras hos mig just nu :)

Middag idag. Man tar vad man har. Tunnbröd med paprikakräm och stekt ägg samt kronärtskocka med saltat och pepprat smör.

"Titta mamma!!! Jag kan äta filmjölk alldeles själv!!!"



Kvällsmys med min lilla Stellabit. Vi har byggt en koja och värmer oss framför kaminen. Stella är kvällsmosig, varm och gosig. Vi tittar i en bok och Stella pekar lydigt på "bollen", "ankan", "jackan" och "pottan"... Och alla andra föremål i favoritboken just nu ;)
Detta är livskvalitet om något. I den stunden kan jag vara för alltid <3

Dessa dagar som kommer och går... Det är dom som är livet.

Carpe diem, crea diem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback