Kaka, lelle, oj, tappa!

Hejsan!
"Kaka" "lelle" "oj" och "tappa" är nog de mest välanvända orden hemma hos oss i pandahuset just nu. Vi får höra dem ofta, högt och tydligt, och skulle vi missa att svara får vi höra dem igen och igen tills vi "förstått". Haha, vi har verkligen en liten snackmaskin här hemma :)

Hon kan lite annat också!

Charma farmor och farfar till exempel ;)
Härom dagen gjorde de en RAK ( random act of kindness) för oss då de hämtade lilla Stella på dagis och sen åkte hem till oss och fixade mat. När jag och Anders kom hem så stod maten (jättegod grekisk grönsakspaj, färskt bröd och parmaskinka) på bordet och Stella hade fått kvalitetstid med sin farmor och farfar. Så himla gulligt!!!
Jag är väl medveten om att jag har världens bästa svärfamilj, men jag blir ändå extra lycklig ända in i magen när de ställer upp såhär. Tack!!!

Dagen efter, dvs i onsdags så hämtade jag Stella tidigt från dagis då vi skulle på läkarkontroll (hon blev godkänd) ;)
Hon tyckte så mycket om de söta möblerna i väntrummet och jag och Anders tänkte samma sak. Hon "behöver" såklart små möbler! <3



 Sen kom svärisarna hit igen och då fick jag en ursäkt att göra efterrätt till middagen ;) 
Tortellini i buljong följdes upp med äppelpaj och vaniljglass. Stella och jag gjorde pajen tillsammans och hon var så duktig så, med sin äppelklyfta, skärbräda och smörkniv ;)

Sen hade Anders styrelsemöte och jag och Stella fick fortsätta vår kvalitetstid ensamma. Hon är så rolig nu för tiden att det verkligen är underbart att hitta på saker med henne, min lilla humla :)

Igår var det arbetsdag för mig, och en kall sådan. Äntligen!
Äntligen får man ha tjocktröja och dricka te utan att svettas.

Efter arbetet (som inte har nåt med  tröjan att göra men jag gillar tröjan jättemycket) så åkte jag till IKEA och investerade lite. Bland annat så köpte jag enfönsterlampa 


... och, ja, vem kan låta bli? Bord och stolar till Stella ;) 
När vi la vår trötta men glada bebis igår kändes det som om hon verkligen börjar bli stor. Inte bebis. Barn! Tiden går så fort...

Och apropå det måste jag verkligen gå upp nu ;)

H@ en br@ k@nelbullefred@g @ll@ fin@!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback