J*vla tänder!!!!

Stella kunde, för andra natten i rad, bara sova om hon "sittligger" på mage med huvudet på mitt bröst. Och även då bara i korta stunder.
Jag har alltså suttit och slumrat i två nätter och haft en jättegrinig dotter dagtid. Jag var helt slut igår, Stella var helt slut, Anders var helt slut. Vi fick äta väldigt sen middag (21:00) i skift och enda stunden Stella glömmer att hon har ont är när hon leker (vilket hon inte gör när hon ska sova) så... Skitnätter och jobbiga dagar alltså. 
Idag är i alla fall Anders pigg.

Vad glad jag är att man bara behöver stå ut med tandhelvetena en kort period , för annars hade man verkligen tuppat av.

En fundering på temat "tunga ögonlock" är så detta: Det bildades ju nåt sånt därnt supermamma-hormon när man ammade som gjorde att man klarade av natt efter natt trots att man fick vara vaken en del...
Min simpla fråga lyder: vart är det hormonet nu???? Vart är det hormonet när barnen får tänder? När de är förkylda? Var??? 
Usch...

Nä, nu ska jag göra en kopp kaffe och slå mig i huvudet med den så jag vaknar. Sen blir det dusch och fara till jobbet. 

Vet inte hur jag ska hålla mig vaken idag. Önska mig lycka till.

Kommentarer
Postat av: Emeli

Åh, så jobbigt!!!
Hoppas det är övergående snarast.
Skickar lite styrka.
Kram grannfrun

Svar: Ja det hoppas jag också :/ är en zombie idag .
Tack för styrkan ;) kram!
Nadja

2013-10-07 @ 08:58:15
URL: http://livetmedameli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback