Helgens Scrapmara!

Tjolahoppsan!
 
Jag har scrappat och skapat i totalt 25 timmar denna helg. Helt galet, jag vet.
9-22 på lördagen och 9-21 på söndagen.
Som sagt. Helt galet.... att det inte var en dag till!!!! FY vad jag älskar min hobby! ;)
 
Ska berätta lite om vad en scrapmara är.
Vi packar ner det vi kan tänkas behöva och en välfylld plånbok (för det finns butiker på plats) och så ses vi på morgonen och sätter oss vid utplacerade bord i en stor sal. Sen scrappar vi in på sena kvällen.
 
Med "scrappar menar jag att vi pysslar. Vissa gör smycken, vissa gör LO's (sidor i fotoalbum) vissa gör gratulationskort och dyl, vissa gör ATC (minikort), vissa altrar (blingar pylar) och andra håller på med mixed media typ project life osv.  Jag ägnar mig mest åt kortmakeri och LOs men visst smyger det sig in lite altring och mixed media ibland också :)
 
"Vi" var just denna gång ca 100personer per dag. I många fall anordnas mindre maror, och i fåtalet fall större. I vår ska jag på den största - Stockholm scrap and pearl event! Där är vi ca 1000 personer per dag i tre (3) dagar! (ja du läste rätt - tre dagar av tusen likasinnadepysslingar - UNDERBART!)
 
Det blir inte sämre av att vi är ett härligt gäng heller. Bästa bordet - lätt!
Det är jag, Svägis, UW och CS som alltid är med. På senare tid har även min älskade grannmammakompis MA följt med vilket är superkul! Tänk att du blivit så biten kära vän ;)
På luncherna vill man bara äta snabbt som ett nödvändigt ont ( man vill bara tillbaka till sin plats) och likaså blev det denna gång. MC Donalds står högt på stammislistan eftersom de uppfyller de tre gyllene kriterierna: snabbt, billigt, något för alla.
På lördagkvällen brukar vi unna oss något extra gott att äta och den här gången blev det indisk och persisk mat på restaurang Dharma i stockholm. jag rekommenderar starkt denna restaurang. Fantastiskt god mat, bra personal, vettiga priser och mysig stämning. Perfek!
 
Jag fick ganska mycket gjort den här gången, trots att vår fotoskrivare strulade hemma. Jag passade utöver mina LO's till Stellas album på att göra julkort och en del andra kort jag har på "lager" att göra.
 
Det är som sagt superkul för mig att ha dessa helger. Kvalitetstid med vänner, egentid, avslappning och estetiskt utlopp på en och samma gång. perfekt kombination. Men (för det finns ett men), jag saknar Stella såklart.
Hon sover när jag kommer hem och vill inte att jag ska gå på morgonen.
 
Igår när jag hämtade Stella från dagis blev hon så glad att hon grät och kramade mig jättehårt (behöver jag säga att jag struntade helt i att hon var blöt och sandig när jag kom?!) ;)
Sen blev det mor- och dotterlek hela kvällen tills hon somnade i min famn.
   
 
Mammas älskade lilla gullehumla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback