Seg dag

Hej vänner,

Idag är jag väldigt seg.

Igår var jag på julkortspysselkväll med ett gäng härliga tjejer och det blev senare än tänkt. Kom inte i säng fören elva. Igen. 

Idag började dagen 04:15 med en jätteledsen dotter. Hon var hungrig och ledsen och blöjan var tung. Måste vara ett år sen det var så sist. Bara att lyda. Byta, fixa, trösta, mata, mysa... Sova?
Nepp.
Nåt annat nytt var att hon inte ville veta av sin säng. Hon ville sova med oss.
På min kudde.
På tvären.
Och... Hon snarkar.

Klockan ringde 06:00. Då hade jag precis somnat.

07:45 hade jag tid på mammografi. Bättre att ta det säkra före det osäkra tänker jag, så jag infann mig, morontrafik till trots.
Kläm, aj, bök, väntetid, kaffe, prov, hemgång. Snabbt, smidigt och absolut värt det!

Åkte en snabbis förbi köpcentrumet och sprang på svärisarna som va på väg hem. Köpte mascara och lite annat som tenderar ta slut och åkte hem inför lunch.

Pannkakssmeten hade blivit dålig så jag fick ställa in min "unna-mig-pannkaka" och värma rester istället. (Låter jag aningen negativ?)

Sen blev det lite pyssel (många julkort blir det) och nu tänkte jag måla sista lagret på hyllan.

Ikväll ska jag klippa mig hos bästa Linda igen. Ser fram emot det :) ska bara försöka hålla mig vaken tills dess ;)

Gokväll, och snart gonatt! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback