Farsdag, förkylning och mys

I söndags var här fars dag-fireri!

Jag och Stella väckte Anders med kaffe, kokostopp och paket på sängen. Han fick ett tv-spel och blev jätteglad :)


Sen kom Anders familj på lunch och jag gjorde stekt kött med kokt potatis gröna bönor och bearnaisesås. Efterrätten stod svärisarna för. Shwarzwaldstårta!
Det var mysigt att få hänga med lilla mini en stund också, och även om Stella blev lite sotis en stund var hon väldigt mån om lilla Ebba. Pussade, klappade fint och gav leksaker och sa till oss vuxna när Ebba var hungrig :) hjärtat mitt smälter. Min fina snälla tjej <3 

Efter kalaset åkte Anders och träna och sen åkte jag och handlade. Ibland är det helt enkelt bättre för alla om man delar upp det. På så sätt fick ju både Stella mer fokus och vi fick varsin lite egentid ;)



Igår var Stella förkyld så det var VAB-ish för mig (tar det som en av mina sjukskrivningsdagar denna v) och hon hostade riktigt mycket hela dagen. Lilla skrutt.
Det blev mycket mys och Barnkanalen igår. Ganska snälla program där ;)



Svärisarna kom hit och ställde upp med barnvakt en stund på dagen när jag behövde ta mig ut på ett ärende. Jag är otroligt tacksam över att de kan ställa upp sådär!!! 
Kan inte nog säga det, men som en liten gest köpte jag med en nybakad toscalängd hem från stenungsbageriet här i byn, som vi åt till tre-kaffet. Den var faktiskt riktigt god :)

Igår kväll blev det en lugn kväll där vi lekte hela familjen. Det är så skönt när man faktiskt tar sig den tiden helhjärtat 



Idag skulle Anders vabba men imorse mådde Stella bättre så då fick alla gå till sitt. Hon var jätteglad över att få gå på dagis idag :)

Anders fick äran, eller vad man ska säga, att åka på jobbmiddag ikväll, och blir nog borta en stund. Det var visst nåt viktigt tjottafräs och det blir väl mer och mer sånt för honom nu kan jag tro.
(Själv har jag haft min beskärda del av jobbmiddagar och klarar mig utan på ett bra tag ;)

Jag och Stella tog tillfället i akt att köpa med oss en pizza hem som vi delade på. Nomnomnom!

Nu sover lillan gott och jag har precis tränat klart och ska snart ta en dusch. 
Det bästa med hemmaträning är att jag kan göra det även om inte Anders kan vara hemma med Stella under tiden.

Sen blir det en kopp te i soffan framför nåt onödigt men avslappnande på TV. 

GOKVÄLL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback