SOOOOL!!!

Äntligen har våren kommit på riktigt. Den här helgen har varit jättefin och vi har ägnat den åt mys och fix.

I fredags var kompisen VE ledig så VALLY kom hit och myste med oss. Jag och VE promenerade med småtjejerna medan Anders fixade med den blivande gräsmattan, och sen satt vi och stekte i lounge-delen på altanen. Vi har ställt upp vårt praktiska galler där så det är superskönt att Stella kan leka fritt där inne.
Solskyddsfaktor 50 och solhatt/mössa på barnen. Nu är sommarn snart här :)
Vi grillade korv ihop och fikade och sen kom JOXTEN förbi och tog en kaffe också. Supermys!

På kvällen köpte vi ribs (revben) och baguette och vitlöksost och så kom kompisen JM hit och käkade och kollade på film med oss. Det blev en riktigt trevlig kväll!

Igår, lördag var det lite molnigare och framför allt blåsigare, men perfekt väder för att såpa klart altanen. Jag jobbade två tredjedelar och sen gick jag in och gjorde lunch: färska tortellini med stuvade primörer.

Sen ställde vi ut alla utemöbler på altanen inför kvällen.

Senare på kvällen kom Sören och hennes HD och hälsade på. Vi köpte pizzor och delade på och spelade spel och hade det trevligt. Stella var svårsomnad och jättemammig men till slut somnade ho så även jag fick umgås.

Idag, söndag, har vi i vanlig ordning promenerat. Idag fick vi sällskap av JOXTEN också :)
Sen gjorde jag lunch (ungnsstekt lax med grönsaker och pasta) och bakade blåbärs-smulpaj medan Anders och Stella lekte på tomten. När de kom in igen så bakade jag och Stella chokladbollar ihop (... Eller ja... Jag bakade och hon satt i sin stol vid köksbänken och tittade nyfiket på)
Efter lunch kom JeSus och hälsade på. Vi mumsade paj och bollar och drack kaffe i flera timmar ute i solen. Det var verkligen stekhett!!! Så himla najs :)

Till middag blev det kycklingkkubbor tikka masala med ris och sallad och Stella åt äntligen jätteduktigt :)
Hon har varit så kinkig med maten set senaste. Vi tror det har med tänder att göra.

När Anders rensat halva tomten från tistlar och maskrosor och jag hade städat Stellas rum så mattade jag Stella och sen satte vi oss i soffan på altanen under en filt med några skivor salami och en halv innis n gun (öl) var. SÅ mysigt!!!

Nu ska jag soooova och imorgon händer en massa helt andra men kul saker :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback