Bus och mys

Ja det är ungefär vad dagarna består av här i vårt lilla hus nu.
Skönt att ta det lite lugnt nu när jorden ligger tjock över hela tomten och det dröjer ett par veckor innan nästa projekt, gräsmattan, drar igång.
All cred till team Anders, dessa starka pappalediga män och svärfar, som kämpade med jorden i högsommarvärme mellan 09 och 17. Bra jobbat killar!
Bra jobbat av svärmor också som tog hand om massa barn på förmiddagen medan jag jobbade.
Tack för hjälpen allihopa!

I övrigt har vi varit ute i trädgården massor och pillat med växter och gått runt med Stella i skottkärran, och satt Stella i hinkar, och vaser och... Ja... Säg vart hon inte vill sitta :)
Stella har fått sitt första skrubbsår på knäet också, så hon har fått inviga sina döskalleplåster :) Gissa om hon var stolt! ;)

Idag har vi varit ute och köpt lite nödvändigheter. Jag har köpt kantsten till mitt lilla rabattprojekt och lyckades klämma ena långfingret något alldeles förfärligt hårt. Usch vad ont det gjorde... Gör!
Det var VIP-dag på K-rauta, så Stella fick ballong och jag fick popcorn. Glada gänget :)

Sen åt vi lunch på Max! Där var det familjefest så Stella fick en till ballong :) lycklig liten tjej idag :)

Sen köpte vi lite grejer till Stella. En liten röd kratta som hon tyckte så mycket om att hon inte släppte ens när vi skulle betala. Hon sov även med den sen på eftermiddagen. Sen fick hon en silikonhaklapp och en cykelhjälm så vi kan testa cykelbarnstolen som våra snälla grannar gav oss häromdagen :)

Sen fick hon en potta också! Precis en sån jag hoppades på att hon en dag skulle få, så jag är jätteglad :) nu på sommaren känns som ett bra tillfälle att börja testa lite.

Nu är vi på besök hos JeSus och har ätit smörgåstårta och druckit sockerdricka. Snart är det Eurovision song contest och det ska vi försöka kolla på... Om inte både jag och Stella somnar innan dess vill säga ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback