Bröllopsdag och gräsmatta

Hejsan!

Igår firade jag och Anders tvåårig bröllopsdag :)
Ska inte skriva en massa gulligt socker här - det har jag sagt direkt till honom - men jag tänkte berätta vilken fin dag vi hade :)

Efter lunch åkte vi till svärisarna och fikade och lämnade av Stella. Sen åkte vi in till stan och bara promenerade i solen. Vi njöt av att vi kunde stanna till vid ett skyltfönster utan protester, titta i en fin affär utan att vara oroliga att något åker i backen, och prata med varandra ostört. Det var mysigt!
Vi satt också en lång stund i solen i Humlegården och bara tittade på folk och räknade bogaboo-vagnar. Skrämmande många sånna i Sthlm-city ;)

Vi bokade bord på fondueboden och promenerade dit. Det är en bit. Vi gick också förbi vår favorit-delikatessbutik där vi shoppade loss och köpte lite god salami, lufttorkad skinka och ricottaost.

Det var första gången jag åt fondue (förutom ostfondue i Schweiz) och det var en upplevelse. I början var jag orolig över om jag skulle bli mätt, i slutet önskade jag att jag kunde äta mer. Men gott var det. Och kul!
Väldigt socialt och romantiskt och det tar lång tid- perfekt som barnfri bröllopsdagsaktivitet :)

Sen åkte vi hem och öppnade en flaska champagne (inte skumpa, CHAMPAGNE, och inte vilken champagne som helst, utan den som vi köpte till vårt bröllopspaket i vår bröllopssvit som vi hade natten efter själva bröllopet) ;) och lade upp lite av våra nyinköpta delikatesser på ett fat. Sen pratade vi länge, länge, och det var så härligt. Som en lyckad dejt :)

Jag är en lycklig liten fru ja :)

Och...!

Idag la vi GRÄSMATTAN!!!
Så nu är tomten äntligen grön och fin. Tyvärr har jag inga bilder än, det får komma senare :)
Vi har fått otrolig hjälp av svärisarna, JA och FE men vi är ändå helt slut båda två.
Nu MÅSTE jag sova om jg ska vara människa imorgon.

Kram och gonatt <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback