Brev Till Stella

Såhär dags för ett år sen hade vi redan packat vi det sista och begett oss mot Danderyd. Anders och jag och plusset i magen. Vi visste inte vem det var som skulle titta ut men vi visste att det var vårt livs största prestation.

 

Just nu, för ett år sedan satt jag och Anders och tittade på en film som vi pausade var åttonde minut och räknade hur länge värkarna varade.
Det var mysigt och fnittrigt.
och spännande!

 


Jag hade blivit igångsatt och vi visste att du skulle komma snart.
De värsta 20 timmarna i mitt liv väntade,  att kämpa utan bedövning (jo, lustgas då) i 16 timmar och sedan fortsätta med sugklocka tätt följt av obeskrivlig lycka när jag fick min dotter i min famn, och sedan, som nybliven mamma, lämna dig hos i din pappas trygga famn och skickas iväg akut på kritisk operation är ganska... jobbigt (!) men jag skulle göra om det när som helst för dig, Stella.


Imorgon klockan 05:26 fyller du ett år och du är nästan dubbelt så lång och väger dubbelt så mycket som när du föddes.
Bara en sån sak ;)

 

Du är mitt livs ljus, ett underverk och mitt, ja vårt, glädjepiller!

 

Du går nu. Springer faktiskt. Du kan säga "mamma" "så" (men du säger "då") och "hejdå".

 

Du vinkar med hela handen och du bits när du pussas och tror att det är mysigt.

 

Du fullkomligen älskar att greja med tvätten och hjälper oss gärna packa i och ur tvättmaskinen. Inte alltid i rätt ordning.

 

Favoritmaten är nog alla sorter av pasta och så fort du får se en banan vill du äta upp den. Även om du inte alls är hungrig.

 

Trycka på alla typer av knappar är kul, gärna om vi säger nej. Då skrattar du och trycker igen. Ett skratt jag inte kan beskriva. Det går rakt in i hjärtat och slår små gulliga kullerbyttor :)

 

Frågar vi vart magen är så lyfter du på våra tröjor, pekar på magen och sen "pruttar" du med munnen på magen - och det är lika kul varje gång :)


Du får mig att slita mitt hår, skratta, och att fälla lyckotårar om vartannat.
Det finns inget jag inte skulle göra för dig och jag ska ägna resten av mitt liv åt att få dig att förstå hur värdefull du är.
Du har hittills gett mig ett år av lycka, ett år av världens bästa identitet - att få vara Stellas mamma!


Mamma älskar dig, min skatt!

 

   

Kommentarer
Postat av: Carolina

Fantastiskt fint skrivet

2013-03-05 @ 15:03:25
Postat av: albu

Men hallå gåshud! Fint <3

2013-03-05 @ 16:42:28
Postat av: P&M

Vi kan aldrig sluta säga att du är fantastiskt båda som dotter och som MAMMA.

2013-03-05 @ 17:17:03
Postat av: Madde

Oj, vad känslosamt! Så otroligt fint skrivet.
Grattis lilla hjärtegull och grattis kära Nadja till ett års fantastisk lycka.
Massa kärlek!

2013-03-06 @ 21:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback