Tar det långsamt

Har haft en riktigt lugn dag idag.
Igårkväll började jag känna att det varit lite väl mycket i några dygn och försökte genast göra mitt bästa för att lyssna på kroppen. Måste ju liksom göra så nu.
Avslappning och fokus.
Det blev svårt att somna på kvällen men sen sov jag som en stock till imorse vid åtta.
Nåja...

Vi började alltså dagen med sovmorgon och vid 10:30 var vi bjudna på brunch hos FRENDY.
Lyxig brunch till och med :)
Det serverades blåbärspannkakor med grädde och sylt, hallonsmoothie, apelsibjuice, prinskorv, kaffe, te, ägg, nybakta scones, skinka, tomat, ost och lemon curd. Allt avnjöt vi i deras mysiga uterum med jollrande, lekande barn bredvid oss. Så himla mysigt och så himla gott!!!
Vi pratade om vår stundande semester och planerade lite.
Jag hade bakat nya frökex som jag la i en burk och tog med. Enkelt men från hjärtat. Jag hoppas de gillar dem.
Förmiddag deluxe!

Sen promenerade vi tillsammans i en dryg timma medan småtjejerna sov och avrundade med kaffe och sandlådelek för barnen innan vi återvände hemåt.

Väl hemma så gjorde jag en monsterladdning (12 portioner) med köttfärssås och kokte grönsaker och spaghetti som vi åt till middag.
Sen vilade Anders medan jag och Stella gick ut och lekte. Jag rensade ur våra penséer som sett sina bästa dagar, ur krukorna framför vår ytterdörr, och Stella plockade noga sönder de vissna blommorna - blad för blad - innan jag slängde dem. :)
Hon gillar verkligen blommor och luktar gärna på alla blommor hon ser :)

Jag funderar på att sätta lavendel i de där krukorna nu istället. Har klutat på det ett tag och idag hos FRENDY blev jag ganska övertygad då de har mycket lavendel och det är verkligen fint :)

Sen när Anders vaknade tog jag hand om disk, städning... ja men ni vet... Sånt man tar hand om liksom, och så gjorde jag mellanmål/kvällsmat till oss. Varma mackor. Som vi åt som picknick på gräsmattan :)

Det var en trött Stella som slocknade klockan åtta idag, och nu har jag och Anders kollat på film i soffan.

Imorgon är det måndag, men jag ska, på doktorns order, fortsätta ta det lugnt hemma.
Visserligen får jag fler bra dagar nu för tiden, men det skulle verkligen inte skada med ännu fler... Ännu bättre... Är ganska tröt på detta nu...
Så: mera vila står på schemat!

Kram och gonatt på er!
<3


Kommentarer
Postat av: Emeli

Krya på dig!
Vad har du råkat ut för din stackare?
Kram

Svar: Ingen fara Emeli, som tur är säger kroppen ifrån. Dock väntar den lite för länge med att göra det ibland. Men nu har det, äntligen, börjat gå åt rätt håll igen :) Kram!
Nadja

2013-06-24 @ 12:53:07
Postat av: Maria

Ja, se till att ta det lugnt. Viktigt att bara vara. ❤

Svar: Jag bara är allt vad jag kan just nu :) Kramar!
Nadja

2013-06-24 @ 13:44:48
URL: http://konttaskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback