Spontanmysig gräsänka

Tjena mittbena!

Idag blev det en ganska spontan dag. Planen var att klippa gräs och städa men en kompis, MK, hörde av sig och ville a hjälp med skjuts för att köpa en grej så vi åkte och hämtade honom och sen till köpcentrumet tillsammans.
Väl där så träffade vi även VALLY så alla vi 6 tog en fika på espressohouse :) jättemysigt och gott, och småtjejerna hade kul :)

Sen åkte vi hem och lekte med vatten på altanen. Stella har blivit riktigt duktig på att hjälpa oss att vattna. både blommorna, grönsakerna, gräset, möblerna och mina fötter :)
Anders klippte gräset och jag gjorde lunch (omelett) och efter att vi ätit och städat upp gjorde sig Anders i ordning och åkte iväg till stan på semesteröl med sina kollegor :)

Jag och Stella blev kvar hemma (trots Stellas desperata men gulliga försök att också få cykla iväg) och strax efter att Anders åkt så kom VALLY hem till oss!
Vi lekte med sand i sandlådan och vatten på altanen - och tvärt om - och sen gjorde jag middag till oss. Pasta med baconsås blev det.

Vi drack te och myste i eftermiddagssolen och lekte på gräset med flickorna :) sen ville småtjejerna plocka blåbär så det gjorde vi, och sen var det dags för VALLY att åka hem.

Jag och Stella gjorde ett försök till att rensa bland min lavendel men eftersom Stella inte vet skillnad på färska och vissna blommor kan ni ju tänka er hur det gick... Ja... Så vi gav upp det och gick in istället :)

Stella har fått bada och sover nu gott. Jag har plockat i ordning, fixat tvätten, diskat och gjort fint i huset.
Ligger i soffan nu och relaxar framför en film (Det är reklam nu)...

Jo... Jag tycker nog jag är värd en liten skål godis ändå, så det tänker jag unna mig nu ;)

Trevlig fredagkväll alla fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback