Sömniga men Energigivande dagar

Det är svårt att inse hur bra man har det ibland. Speciellt när man hamnar i nån typ av orkeslös depp-bubbla. Men nu har jag haft några riktigt bra dagar med mycket bra fysiskt läge så nu njuter jag så det står härliga till, även om jag är extremt trött.

I förrgår var en såndär riktigt stekig dag. Högsommarvärme och inget inplanerat. Perfekt!
Vi började dagen med att handla en ny (eller ja, begagnad) Sulky till Stella och åkte vidare till IKEA för inhandling av servetter och lunch. Sen åkte vi hem och ägnade i stort sett hela dagen åt att göra roliga Stella-saker.
Fördelen med att som småbarnsförälder tvingas gå upp kl 06:00 är att man liksom får väldigt mycket gjort på en dag. 12:30 var vi redan hemma och hade ätit lunch och allt... Galet men bra.

Stella fick först leka i sandlådan och sen inviga baddräkten och bada i sin pool som vi fixade till med UV-tält (solskydd). Hon STORMTRIVDES! Och vi också. Glad bebis=glada föräldrar.

Efter ett mellanmål som bestod av vattenmelon och yoghurt så tog vi en promenad med Stellas nya sulky (hon vill sitta i den hela tiden) och gick till gungorna. Även där såg hon ut att ha tagit hem storvinsten, så glad hon var :)

Sen åt vi middag - och sen blev det ytterligare en liten promenad med Stella i sulkyn :)

Vi avslutade den härliga dagen med att leka med Stella på gräset. Vi kastade bollen och hon hämtade. Lagom ansträngande och fantastiskt roligt ;)
Sen sov hon gott den natten :)

Igår var vi inne i stan och kikade runt. Stella åkte självklart sulky och pekade på varenda liten hund hon såg
"vovov, mamma, vovov"
Haha, hon är så go :)
Sen fick vi 1000kr i parkeringsböter för att vi stod 2m för nära ett övergångsställe. Tack för den.

Sen när vi kom hem så somnade jag och stella på soffan en stund. Det var välbehövligt.
Och sen kom svärisarna och deras kompisar på fika och husesyn. Det var trevligt och precis perfekt. Stella var nämligen ganska klängig just då så det var skönt med lite nytt för henne så hon blev på bra humör :)
Kompisarna hade med en liten gunga till Stella som vi ska sätta upp. Det blir kul för henne (och skönt för oss) att ha en sån hemma.

Igårkväll var jag så trött.
Jag somnade innan Stella, dvs vid 19. Och sen sov jag stenhårt ända till 23 när Anders väckte mig så jag skulle gå och lägga mig. Det gjorde jag utan att ens borsta tänderna, och sen slocknade jag helt igen och sov till sju imorse. Nu börjar huvudet förstå att jag vilar...

Idag har det varit jättekallt ute men vi har varit ute lite ändå. Stella vill ju ut hela tiden.
Jag har gjort trehundraelva portioner chili con carne med ris och så sr jag varit ute och handlat lite.
Själv :)
Egentid...
Lyx!

Nu ikväll så har vi varit ute och lekt i kylan och sen fick Stella bada badkar. Hon är en liten fisk den dära... Så nöjd när hon får plaska :)

Nu har lillan äntligen somnat och jag har tagit en dusch så nu ska jag mysa in mig i filten lite extra, kolla på TV och äta M&M's

Trevlig kväll alla fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback