Press-stopp?

Hejhopp!

Ibland är det svårt att få till en bra start på den här bloggen.
Man tänker att man ska skriva typ "vet ni vad jag gjorde igår?" Men då förväntar läsaren sig kanske nåt jätteintressant, men det är ju inte alltid precis så, haha :)
Som igår, en bra dag men inte man behöver stoppa pressarna direkt.

Såhär såg det ut iallafall:
Det regnade så vi tog en lugn förmiddag och så åkte vi till köpcentrumet efter lunch.
Vi shoppade tejp till min scrap, ankelstrumpor och ett par tunikor till Stella, en whisky till Anders och ett batteri till gräsklipparn, och det roligaste: en sonoshögtalare!!!
Nu kan vi äntligen spela bra musik i huset utan att kånka ner våra stora bautahögtalare, baslåda, förstärkare och allt vad det heter. En (vit) diskret högtalare + en iPhone=klart! Perfekt! :)

Sen åkte vi hem och gjorde oss i ordning och gick hem till grannarna RONDA och deras dotter (som också heter Stella) på grillmiddag och mys :)
Det var jättetrevligt och gott och det händer garanterat snart igen :)

Är det nån som håller med mig när jag säger såhär, att även om det "bara" är grannarna, så är det skönt ibland att dra på sig jeans och en fintopp, dra kammen genom kalufsen och sminka sig mer än mascara :)
Då tycker jag iallafall. Och Anders klagar inte heller ;)

Imorse fick vi sovmorgon.
Stella satte personligt rekord och sov i ett sträck och vaknade klockan nio(!) Underbart!
Efter frukost satte vi upp vår sonos och lyssnade på lite musik. Stella dansade och var glad och därmed fick den ett bra betyg av hela familjen :)
Sen lekte och solade vi lite ute fram till lunch - ni ska se så fina växterna börjar bli nu. kolla bara in zucchinin på bilden :)
- och sen tog vi en skön, ganska rask promenad på en timma.

Vid halv fyra kom goaste VALLY och hälsade på och vi tog en fika och lekte med barnen. Sen bjöd vi på middag (grillat nötytterlår med potatissallad, sallad och halloumi) och en trevlig alkoholfri mousserande rossé :)

Efter en god efter-maten-kopp med te tog vi mammor och småtjejerna en promenad med Godzilla the dog.
Stella är verkligen helt tokig i den där lille vovven :)
Tjejerna är så söta. De knatade på i bra tempo och busade med varandra på vägen, härmades, pekade och plockade stenar. De stannade också vid grannarnas blomlådor och luktade. Länge.
Så söta <3
Jag tror de kommer ha mycket kul tillsammans när de växer upp :)

När VALLY åkte hem vid åttatiden, så var Stella fortfarande en piggelin. Eftersom vi också var pigga så tog vi på oss cykelhjälmarna och gav oss ut på en minitur med cyklarna. Stella är helt frälst på att sitta i sin sits och både jag och Anders tycker att det är trevligt att cykla så det blir nog lite av den varan i sommar :)

Och nu hänger vi framför en film (som jag är sådär halvintresserad av) en skön sommarlördag till ända.

Sov gott mina vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback