Föräldrahelg och Bakterapi

Bak-terapi alltså :)
Ordet ser ju jätteknasigt ut...
...

Tänkte i alla fall börja med nåt annat, nämligen att berätta att vi varit i hemstaden hela helgen.
Självklart för att fira min studentsysterson men också för att träffa alla andra såklart och för att Anders föräldrar och mina ville ses igen.
Jag tycker det är jättekul att de kommer så bra överens och tycker om att umgås :) känns tryggt på nåt vis :)

Vi har varit på stadsfestival med bland annat bakluckeloppis och tivoli, och så har vi umgåtts med min bror, min syster och alla barnen :) utom den störste :( han jobbade tyvärr :(

Mamma och pappa har verkligen ställt till med kalas och vi har ätit gott och njutit hela tiden.
De har köpt en gunga till Stella som hon älskade och hink och spade och små formar att leka med. Hon har varit i sjunde himlen hela helgen. Så härligt :)

Nu till bakterapin, eller baknings-terapin...
Iallafall...
Idag har vädret varit helt koko.
det har varit helt svart på himlen, det har ÖSREGNAT och varit kallt, för att fem minuter senare vara soligt, vindstilla och stekhett. och sen regn igen, och sen sol.
Jag tror det regnade och var mörkt minst åtta gånger idag, och mellan var det jättefint. Heltokigt.

Vi åkte och köpte några grejer idag. Bl a en lyktstolpe som jag ska sätta bredvid kuskbänken från 1700-talet (som jag ska rusta upp) mellan äppelträden i trädgården. Och så köpte vi lite mat och pinnar att stödja upp tomatväxterna med. De växer så det knakar :)

Sen åkte vi hem och åt köttbullar och makaroner :)

Efter lunch tog Anders och Stella och gick ut en sväng mellan skurarna och då fick jag lite egentid som jag använde till att baka :)
Det blev en av Anders favoriter - hallongrottor. Han ska ha styrelsemöte här imorgon och då får man ju se till att det finns nåt att tugga på. Jag tänkte göra nåt mjukt också men han ville själv baka sina numera berömda surdegskanelbullar, och då protesterar inte jag ;)

Sen umgicks vi lite och byggde med lego och sen gjorde jag korv stroganoff med ris till middag.
Stella tyckte så mycket om det och trots att hon var så trött att hon inte kunde hålla ögonen öppna fortsatte hon att peta in ris och korvbitar i munnen, nicka till, tugga och svälja. Lilla gullehumlan <3

Nu ska jag vila lite framför TVn innan jag somnar :)

Gokväll allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback