Blåbärstårta med ny elvisp

Ja... jag börjar mitt i, för om jag ska vänta på en dag när jag har tid och ro att ta vid bloggen där jag slutade och berätta allt i rätt ordning... ja då kommer jag aldrig börja blogga igen.
Så here goes.

Idag kom svägis med familj hit för att hämta vaggan. Vi hade ju den sist så den är på vinn hos oss men nu när deras lilla mini ska födas om en vecka såg de till att komma och hämta den igen :)
Förstår inte att lillsnuttan ska bli storasyster. Helt galet. Den lilla :) men så är det och vi är överlyckliga och förväntansfulla :)

Jag bjöd på "blåbärstårta" som jag gjorde av en citruskladdkaka, grädde och färskplockade blåbär som jag plockade utanför tomten.
Fantastiskt att bara kunna gå ut och plocka lite när man behöver :)

Grädden fick jag idag äran att vispa med min nya elvisp som jag spontant åkte iväg och köpte igårkväll! :)
Min gamla lät som en gammal kråka i motorn. Den har gjort det sen julen 2011 och blir värre och värre för varje gång. igår gnällde den riktigt illa redan när jag startade den. Vågar inte chansa att fortsätta köra den. En vacker dag står jag där med lös vispgrädde eller ofluffigt vispade ägg. Hemska tanke!
Nä en ny fin röd från obh nordicas serie "chilli" blev det. 249kr - som hittat!
(Hade kollat på en snygg och stark kenwood innan men den var väldigt mycket dyrare och tyngre så den fick stanna i affären)

Lillsnuttan och Stella badade och lekte i vattenspridaren. Det har verkligen varit stekhett hela dagen idag. Så varmt att det bara blev en kortispromenad när Stella skulle sova efter lunch. Hua!

Nu har vi ätit middag (jag gjorde fried rice), vattnat ute, fixat disken och Stella sover. Nu är det jag som tar och gör lite iste och sätter mig på altanen med min "nya" bok som jag börjat läsa. Getingsommar heter den och jag hoppas den fortsätter va så spännande som den börjar :)

Trevlig kväll alla fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback