Vinterhelg

Afton!

Denna helgen har kantats av vinter, på alla sätt.
I lördags vaknade vi till -22,8 grader och sol ute och vi beslöt oss ganska snabbt för att ta en långpromenad istället för att gå på gymmet.
Sagt och gjort. Två timmar med barnvagn och sovande bebis var som mumma för själen. Underbart!
Det var så kallt att luften liksom kristalliserades och vi klädde oss (och Stella) perfekt så ingen av oss frös alls.

På kvällen kom svärisarna på middag och sen åkte jag och Anders på bastukväll hos JESUS. Svärisarna passade Stella så vi fick vara lite barnfria, vilket var bra då vi fick chansen att verkligen umgås med våra vänner.
Vi badade yacuzzi och bastade och tog varsitt glas rosé-cava för att fira en kul grej. Enkelt men perfekt. 8 goda vänner. Det var jättemysigt!

Vi kom hem vid midnatt och gick och la oss med en gång. Sen vaknade Stella och sen sov hon uruselt hela resten av natten.
Vi fick sova max två timmar i sträck, och det var efter klockan fem. Halv åtta gick jag upp med Stella och lät Anders sova lite till. Ni kan tro att jag är trött nu. Pust!

Idag har det varit lite varmare. -9 ungefär. Solen sken idag också.
När det var dags för Stellas förmiddagslur ville hon inte veta ordet av att sova i sin säng, så det fick bli en promenad till. Vi gick åt andra hållet idag, i ungefär 1,5 timma. Jätteskönt!!! Precis vad jag behövde för att piggna till.

Efter lunch, (där Stella bland annat fick två jordgubbar och kex till dessert som man kan se på kladdbilden nedan) duschar och ombyten tog vi en tur på shoppingcentrumet. Där köpte jag bland annat en ny svart bordsduk. Jag gillar att kunna duka fint och tror att den kommer passa bra till vitt porslin och läckra färger på servetter och ljus eller blommor :)

Sen åkte vi till JESUS och fick en trevlig kväll med härligt sällskap och jättegod middag! Jag ska be om att få två av två möjliga recept :)

Tyvärr var Stella ovanligt grinig hela middagen och det var verkligen jättesynd då vi inte är borta på middag så superofta nu för tiden. (Det brukar mer vara fika eller lunch om något.) Dock tror och hoppas jag att JESUS vet att hon inte är sån jämt, och att både hon och jag är roligare de dagar vi sovit mer än två timmar i sträck.

Nu är vi hemma och jag har myst med en liten tröttistjej i famnen jättelänge. Hon var så go!! När jag väl la ner henne i sängen så somnade hon på stört!

Nu blir det tidig säng för mig också. Jag ska få sova inatt säger Anders, och bara det gör att det känns som jag vunnit på lotto... Lyllo mig :)

Gonatt kära vänner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback