Min lilla kamin och jag

Anders är på konferens med övernattning och kommer hem idag.
Vi har, under den här tiden som vi är hemma ihop, kunnat dela på vissa saker med Stella, som jobbiga nätter och löjligt överdrivna blöjor.
Det är ändå något visst med att vara själv hemma med Stella, något mysigt, kvalitetstid, men just detta dygnet var väl ingen höjdare. Fy.

Märkte att hon var gnällig redan igår vid lunch när MAXTEN var här och lekte. Hon var klängig och grinig.
Hon kändes varm så jag tog tempen som visade 36,8. Lugnt tänkte jag.
Hon sov dåligt på långpromenaden som vi tog, men låg ändå tyst och snällt och kikade på världen. En tillfällighet tänkte jag.
Hon åt jättebra hela dagen och t o m DUBBLA portioner gröt plus ordentligt av allt annat. Men hon fortsatte att se trött ut och vara grinig. Jag tog tempen igen, fortfarande 36,8.
Sen, efter hennes välling, kände jag att "nä, hon är verkligen för varm" så jag tog tempen två gånger efter varandra och POFF! Så visa termometern 38,6!!!!!
What the hell?!
Vad arg jag blev på termometern.
Jag gav Stella Alvedon och vatten och la henne. Jag misstänkte att hon skulle sova dåligt så jag skyndade mig att hämta in ved och äta. Hon vaknade 20 min senare och svettades som ett ägg. Hon fick vatten och kall hand på pannan och somnade om.
Sen fick jag sova till 01, då somnade hon om efter ca 30 min men jag kände att hon var sval så det var lugnt, och sen var hon vaken mellan 02.30 och 04.30.
Klockan 06:30 började dom gräva stenbumlingar utanför vårt sovrumsfönstet med grävskopa. Godmorgon.
Underbar natt alltså... Inte.

Idag verkar hon må bättre, peppar peppar, och jag är glad trots min värdelösa natt, för idag kommer Anders hem och sen ikväll ska jag på och träna igen. Ska bli jätteskönt!!! (På ett jobbigt sätt då) ;) både egentid, ett bra flås, välbefinnande, endorfiner och sen världens längsta dusch. Najs.
Ikväll blir det dock inte styrka, så det känns lite konstigt. Jag tränar ju annars bara styrka, men nu har kompisen "tvingat" med mig på zumbapass :)

Jag vill passa på att skicka en go hälsning till min mamma som är grymt duktig på att återhämta sig efter en operation. Världens bästa, världens starkaste mamma. Älskar dig till månen och tillbaka!

Så. Kan klockan bli träning snart?!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Petra

Vad är det för termometer? Örontermometrar tycker jag fungerar väldigt dåligt, det är jätteviktigt att man håller dem precis rätt för att de ska visa en korrekt temperatur. Rumptermometrar funkar mycket bättre, det visar alltid rätt =)
Hoppas att Stella mår bättre och att ni får en lång och stilla natt! Kram

Svar: Hej (bättre sent än aldrig)Det är en öörontermometer som är precis så som du beskriver: Dålig.
Svindyr var den också.
Vanlig rumptermometer fanns inte inne när vi skulle köpa, så vi har ett rumptermometerprojekt på g. (hur bra lät det?) Kram!
Nadja

2013-01-18 @ 19:24:58
URL: http://petramedaoche.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback