Det börjar bra!

2013 alltså... Det börjar jättebra :)

För ett par dagar sen, 2/1, tog Stella sina första tre steg :)
Hon stod och putte upp tvättstugedörren, som hon brukar göra (hon har en förkärlek till att plocka bland tvätten), och istället för att krypa direkt in i tvättstugan så gick hon efter dörren tre steg!!!
Ni skulle sett hennes min alltså. Så förvånad :)
Önskar att jag hade fått det på film men jag har det i minnet istället. Och här på bloggen nu ;)
Sen, senare på dagen, tog hon två steg till när Anders såg :) Fantastiskt för oss alla tre :)

Jag är medveten om att det kan ta lååång tid innan fler steg kommer, men det var så kul, och det hände ju två gånger, så jag tycker dessa fem steg gills bra :)

Så det var ju det bästa hittills.
Sen hade jag en segdag i förrgår med 38,2 i feber och huvudvärk och magknip, och vår resa till svägis blev uppskjuten :( Så synd och jag var SÅ arg, men jag tordes inte chansa. Tänk om det var början på magsjuka eller nåt liksom...!
Men dagen gick och det gick över. Inte en kräk eller något sådant alls!!! Så skönt!!!!

Så igår när jag vakna så var jag helt friskus igen.
det resulterade i att jag ställde mig och lagade en jättegryta! Eller två egentligen. En till oss och en till Stella. Jag hade vin i vår och ville inte ha socker i Stellas (som jag var tvungen att ha för att balansera upp syran) så därför blev det en egen variant för henne :)
Båda blev mums!!! :)

Sen åkte vi och fikade hos mysiga FRALLY :)
Det var kul att se hur Stella och lilla AE lekte ihop :) så gulliga, de har umgåtts sen de låg i magarna :)

Idag var en riktigt bra dag!!!
Vi har köpt armaturer till köket och på kuppen lärt oss lite om ljuskällor och spridningsgrader... Ja... Iallafall...
Sen åkte vi till Chilli och jag köpte ett smyckesskrin till Stella, där hon kan ha alla fina smycken hon fått av alla underbara :) och eftersom jag valde skrin så är det lite 50-talsstil med svart och rosa såklart ;)
Sen åkte vi vidare och köpte gymkort!!!!
Ja det är sant, ÄNTLIGEN!!!
Under 2012 bestämde vi att vi skulle köpa gymkort i januari 2013 och så har det nu blivit! LYCKA! Jag längtar efter att få börja använda det :)

OCH (som om inte det var nog) så har vi också lyckats sälja lite grejer på blocket idag. Grymt skönt att få rensat lite på vinden :)

Nu är det "sagan om de två tornen", popcorn och Cola som gäller :)

Kramis och god fortsättning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback