Rök, träning och kaffe

Igår var en bra dag.
Var på jobbet tidigt men slutade normal tid. Fick därmed mycket gjort och ser fram emot att sluta tidigt på fredag och spana dagis :)


Efter jobbet rökskadade vi huset...
Eller alltså Anders gjorde det...
Eller såhär:
Anders är en fantastiskt gullig man som inte är rädd för att kavla upp ärmarna varesig det gäller meka med bilen, hugga ved, stryka eller baka något. Hajar ni - han är mångsidig så.
Han säger själv att man ska göra det man är bra på och brukar lämna över allt köket till mig med varm hand. Det tackar jag för. Men igår ville han vara en sötis och göra middag.
Han ville också hämta ved.
Och tända i kaminen.
Och middagen skulle vara lite bättre med bacon så det ville han steka.
Bara det att om man tänder brasan samtidigt som man har vår monsterfläkt på max, så är fläkten så stark att den drar in all rök i huset!!!
Ja.


Jag satt och matade en vrålhungrig Stella med gröt när jag kände att det luktade skumt. Jag tittade upp och på få sekunder hade vi ett stort rökmoln omkring oss. *panik*
Jag drog upp Stella ur stolen på 0,1 sekund och tog ut henne i hallen och satte henne på golvet. Där var det ingen rök. Så.
Sen stängde jag kaminen och öppnade dörrarna och tog Stella till den friska luften i dörröppningen och tog på henne jackan. Skönt.
Anders stekte bacon och undrade varför jag reagerade så häftigt.
Sen satte brandvarnaren igång. Då blev det fart på Anders också ;)
Jag och Stella gick in i garaget men efter en stund återvände vi in.
Jag upplevde det fortfarande som rökigt inne trots Anders försök att vädra ur så vi tog med oss vagnen och gröten och gick ut på garageuppfarten. Där satt Stella nöjd och åt gröt och pekade på grävmaskinen som jobbade på granntomten :) synd att jag inte  fick kort på det :) Gullunge!

Sen fick vi gå in och äta middag. Då var det inte rökigt längre, men jösses vad det luktade.
Håret, jackorna, kläderna, gardinerna - ALLT luktar läger.

(Not. Maten blev god och Anders är fortfarande världens bästa man, bara lite klantigare... mummel...)

Senare på kvällen, när jag fått leka med Stella och matat henne så kom MA och hämtade upp mig inför träningen. I bilen frågade hon varför det luktade eld hos oss. Hahaha!

Träningen gick relativt bra i går.
Relativt då det var för mycket folk i fria-vikter-gymmet och för lite fria vikter i "vanliga" gymmet.
Vi flängde lite fram och tillbaka först men till sist fick jag ihop ett litet program med bröst, triceps och mage.
Jätteskönt när vi väl kom igång och det var SÅ skönt att köra bänkpress igen. Har saknat det som f*n.
Jag gick ut lågt med 10kg/hand (det är det tyngsta som finns i "vanliga" gymmet) men jag tänker köra i fria vikter gymmet sen. Innan jag successivt "la av" var jag uppe i 18 kg tror jag.. eller 20... jag tänkte iaf testa med 13 minst nu :)

Hoppas inte ni som läser misstycker att jag snöat in så på träningen. det är så underbart att vara igång igen och helt ärligt - jag känner sån energi när jag är där. Wiho! Endorfinknarkning!

Dagens "kul grej" är att man fick gratis morgonkaffe på Espressohouse.
Det, tillsammans med att Stella var med mig hela morgonen när jag gjorde mig i ordning tills jag gick ut genom dörren, har skapat en mycket bra start på dagen :)

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Visst är det skönt när man kommer hem från träningen och mår sååå toppen!! Heja! =)

Svar: Hej Maria!Ja visst är det helt underbart!!! Man känner sig som en helt ny människa :)
Och du, jag är imponerad över hur tidigt du gått tillbaka till träningen. Lillan är ju bara två månader! :) Mycket starkt! Var försiktig med magmusklaturen bara (om den inte gått ihop ännu) så du inte får bråck :)
KRAM!
Nadja

2013-02-21 @ 21:31:21
URL: http://konttaskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback