Morgonmys

Just nu sitter jag och myser med en varm kopp te i soffan. Stella har fått morgonvälling och leker glatt på egen hand en stund. Hon har fått lite hosta, stackarn, men ingen feber, snuva eller liknande så vi hoppas att det är något övergående.

Jag lovade att återkomma med vad det blev för nyttiga snacks och kan nu meddela att det blev något som jag ofta köpte förut och trivs väldigt bra med. Nämligen selleri, soyabönor (oskalade), clementiner och mandlar :)

Sellerin äter vi som den är, ev med blue cheese-dressing om vi vill lyxa till det ;)
Soyabönor äter vi varma med flingsalt.
Clementiner ska ju bara ätas som de är. Punkt.
Mandlarna äter jag som de är eller, eventuellt så rostar jag dem med lite salt och cayennepeppar.
Lyxigt kvällsmat med snackskänsla :)

Igår blev det till att åka iväg och handla igen. Känns som vi handlar hela tiden. Skönt nu när vi slipper köpa barnmat i alla fall. :)

Sen på kvällen körde jag och MA Zumba medan JOXTEN fikade med Anders och Stella :)
Det var grymt mycket bättre när man kört det nån gång, då kan man fokusera på att ta i istället för "va 17 gör vi nu?".
Dock, och det behöver jag knappast säga längre, är och förblir styrketräning den här hönans favoritträning. Men det har sina fördelar att köra nåt pass också. Cardio! Världens tråkigaste del av träningen blir helt plötsligt kul när man har en envis Zumbakompis ;)

Idag väntar en speciell fredag :)
Stella ska husera hos farmor och farfar till imorgon, medan jag och Anders ska gå på "Rain man-musikalen" samt äta på restaurang med JESUS och Honk.
Ska bli riktigt lyxigt och kul. Det var SÅ längesen vi gjorde nåt sånt... Och jag har ju inte ätit på restaurang sen vår bröllopsdag 28/5-2012 haha!
(Blir jag magsjuk efteråt så flyttar jag till Tibet.)

Nä, nu blir det frukost!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback