Duktiga jag... Eller?

Hejhopp!
Sitter på tåget in till jobbet. Transportmedel två av tre (bil till tåget, tåg till tunnelbanan, tunnelbana till stan och sen gå). Jädrar vad skönt det ska bli att slippa flänga såhär när jag byter jobb. Blir visserligen långt att köra, men bara att slippa byta och slippa trängas med folk...!

Igår gjorde jag i alla fall första dagen på jobbet. Stella vaknade precis innan jag skulle gå så hon blev lite orolig men lugnade sig och blev glad så fort Hon fick mysa med välling i pappas famn <3

Jag själv avskydde att åka hemifrån. Inte att åka till jobbet i några dagar, det är lugnt. Men att inse att det är över nu. Min UNDERBARA mammaledighet är över. Illa. Vill inte. :(

Väl på jobbet var det mesta som vanligt och har tog tag i de projekt som jag vet att jag ska ha hand om. Mer än väntat (såklart) men jag ska göra mitt bästa. Som alltid. Nåja...
Framåt fyra både skelade jag och var yr av att sitta framför datorn hela dagen, så jag begav mig hemåt.
Skuttade hela vägen till tåget och skyndade mig i bytena. Kom hem rätt så fort och direkt efter kom Anders och Stella hem!!!! Lycka!!!!

Ja... Sen var det ju det här med träning och eftersom jag är envis på alla plan skyndade jag mig och hann med ett pass BOSU kl19.00! Härligt att vara fysiskt trött på kvällen :)
Kände mig duktig och kände att det var värt det. Men...
Vad händer då?
Jo, när jag och MA kommer ut till bilen efter gymmet och ska köra iväg ligger det en P-bot i fönsterrutan!!!!!
FATTA VAD IRRITERANDE!!!!

Det står alltid fullt med bilar där jag ställde mig och vi blev överlyckliga över att få stå så nära ingången då det är kallt på kvällen när man kommer ut :(
Sen såg vi, såklart, skylten som fanns där men var felvinklad.
Så himla onödigt.
Jäkla skit.

När jag kom hem, ledsen, trött och arg, så fick jag åtminstone mata och natta bebis. Det gjorde mig glad igen :) blev åtminstone lättare att strunta i det just då :)

Nu håller vi tummarna för att idag, fettisdagen, blir en bättre dag - ok?!
;)

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback