Barnledigt dygn

Hejsan!
Igår vid 14:30 åkte vi och fika hos svärisarna och sen lämnade vi Stella där så vi kunde gå på galej och hon kunde få kvalitetstid med farmor och farfar :)
När vi kom dit var Stellas kusin där, och efter att ha studerat varandra lite så lekte dom och kramades... Och kivades om vem som fick vara i farmors famn, haha!

Sen åkte vi in till stan och mötte upp våra vänner, JESUS och Honk. Vi började med att gå på grekisk restaurang "esperia" och tro mig, dom sär lamracksen som jag åt till huvudrätt, dom var värda att vänta på. JÖSSES vad gott!!! Ett glas rött fick det bli till, och halloumi med tomat till förrätt. Efterrätt hoppade vi över och tog en slät kaffe istället.

Sen gick vi iväg till teater "rival". Det var dags för att titta på "Rain man", pjäsen.
Den var riktigt bra och jag som inte går på teater så ofta njöt stort av stämningen och det faktum att man tittade på "levande människor" och ändå blev uppslukad. Båda huvudrollsinnehavarna var superbra, men Robert Gustavsson slog rekord för mig. Fantastiskt spelat!
Jag råkade göra bort mig också! Big time! En timma in i andra akten börjar min mobil spela ett hysteriskt gitarr-riff!!! Jag hade stängt av ljudet och allt men tydligen låter påminnelsen om att Sveriges mästerkock går klockan åtta på onsdagar ändå(!!!!) förstår ni vad pinsamt!? Men det var ju bara jobbigt tills jag lyckades hitta mobilen i min stora väska och stänga av den (hrm) men i efterhand var det mest kul :P

Efter pjäsen skulle vi ta en öl. Sällskapet var fint uppklätt (t ex hade jag ett rosa glitterlinne och bus en läcker blå klänning) och ett lämpligt ställe hade kanske varit en hotellbar eller ett annat valfritt ställe med tilluft. Men. Vi hamnade på det sunkigaste haket någonsin. Det fanns ingen luft, klädkoden var "gårdagens" och det fanns ingenstans att sitta. Men vi skulle ju bara ta en öl så det fick gå.
Men sen åkte vi hem.

40minuter kollektivt och sen 40minuter halkig promenad från hållplatsen, sen var vi hemma i vårt ovanligt tomma hus.
Saknade Stella jättemycket när vi kom hem :(
Och nu på morgonen känns det urknepigt att hon inte är här. Hon har det säkert fantastiskt bra hos farmor och farfar, det tvivlar jag inte på, men nu vill jag träffa min bebis ;)

Ska försöka ta tillfället i akt dock, så nu blir det go-frukost och städning :) sen lite bonusträning om jag hinner innan vi ska hämta :)

Ha en fin lördag allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback