Uppdatering av enochenhalv vecka... minst!

Hur irriterande är inte detta då?
Hade skrivit hur mycket som helst, så försvann det när jag skulle publicera :(
 
Ja jag får väl börja om då.
 
Jo, det har ju hönt en hel del sen jag skrev sist. Jag ska försöka sammanfatta lite med hjälp av de bilder jag tagit :) Ursäktar mig i förväg om det blir upprepning ;)

Jo, för nästan två veckor sen så gick jag till min vän och frisör och sa "nåt sånthär" och visade upp bilden på blonda tjejen här ovan.
Resultatet ser ni till höger och ja, jag kan nte säga annat än att jag är supernöjd. Världens bästa frisör har jag :)
 
På lördagen den sista november hade vi miniknytis i lekparken.
Vi hade med oss lussekatter, Sixten med familj hade med glögg och Stellsson med familj hade med pepparkakor. Jättemysigt! Vi njöt av den bitande kylan och värmde oss på glöggen medan barnen levde loppan :)
 
 
På kvällen samma dag bar det av på tjejkväll för mig.
Jag, Bus, Hanna och Vendy kollade film och åt japanskt. Ally fick också vara med och förgylla kvällen, medan Stella stannade hemma med Anders.
Härligt med kvalitetstid :)
 
 
 
På söndagen var det första advent och även första december.
För stellas del innebär det början av en ny rutin - nämligen ett litet paket varje dag fram till jul!
 
Jag har slagit in 24 små paket med varierande innehåll, och hon tycker det är så kul!!!
Varje dag efter dagis skyndar hon fram till kalendern och säger "opa, opa" (=öppna, öppna) och sen när hon fått rätt paket så går hon och sätter sig framför kaminen (för det har vi berättat, att det är mysigt där) och s sätter hon sig med benen rakt fram, sådär som bara barn kan, och öppnar noga sitt paket.
Väldigt många gånger är det russin i paketet. Stella misstycker inte det minsta kan jag berätta ;)
 
 
 
Något mer som hänt är att det varit nobelldagen.
Stellas dagis hade nobellfirande hela veckan med spännande experiment (lek med magneter osv) och på nobelldagen hade de trerätters finmat!
 Dagen till ära klädde de flesta barnen upp sig, och lika så Stella :) Här ser ni Stellas outfit på sin första nobellmiddag!
 
 
 
Samma dag som Stella var på nobellmiddag såg jag till att ligga på akuten i uppsala med Njurstensanfall.
Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv, och då menar jag inklusive barnafödande utan bedövning.
Det där med njursten gör jag aldrig om (om jag får välja då...).
Voltarenspruta och morfinshots så det stod härliga till, de timmarna är ett töcken. Anders kom dit och mina kollegor som hjälpte mig dit belv avbytta. dagen gick och prov gjordes.
Läkaren skickade hem mig tillslut med smärtstillande och en uppmaning att hålla koll på febern. Över 37,8 ska jag åka in akut.
 
Torsdagen hade inte vett att vänta så den kom. Jag jobbade hemifrån och höll koll på febern.
37,3 var det högsta jag kom upp i, även om jag kände mig sju resor värre. Skönt att få bli hemma i alla fall :)
Torsdagen var också de dag som vi, för första gången sen sommaren, hade bestämt oss för att skaffa barnvakt och göra något tillsammans, bara vi!
Vilken härlig tajming va?!
 
Skam den som ger sig.
Jodå. Jag svidade om och vi körde iväg Stella till Svärisarna.
Med smärtstillande i kroppen åkte vi på dejt.
Och det blev en JÄTEBRA dejt!
Vi gjorde visserligen om våra planer totalt. En lyxig shopping-VIP-kväll på Uppsalas rådhus byttes mot middag på restaurang och en film hemma i soffan. Men det var den bästa dejten. Alltså så mysigt det var, och roligt! Vi skrattar med varandra och minns vilka vi är bortom allt. Jag älskar det! Jag älskar honom. Min man! Bara min :)
 
 
Fredagen kom och jag vaknade av ett konstigt pip från vårt larm och förstod efter en stund att huset var strömlöst.
Likaså var alla grannars hus, och resten av området vi bor i.
 
Mycket riktigt.
Två timmar fick man vänta på strömmen. Ingen är gladare än jag över en min fantastiska make som hade den goda smaken att tända en brasa innan han gick till jobbet den morgonen :)
 
På natten mellan fredag och lördag fortsatte stormen Sven att härja. Värre och värre.
Vi somnade ganska tidigt på fredagen och på lördag morgon möttes vi av ett totalvitt vackert vinterland!
Vi gick ut efter frukost och Stella lekte lite avvaktande i snön.
Det var kul att rulla sig och att kasta snöbollar, men att åka släde bakom Sixten var lite mer tveksamt....
   
 
På lördagkvällen var vi på middag hos Jens och Bus och det var en riktigt lyckad kväll med många skratt och gd mat. Stella fick vara uppe sent och somnade först i bilen hem, vid halv tio. Då var hon slut som artist kan man säga :)
 
Söndagen, andra advent, ägnades främst åt bakning!
Vi bakade lussekatter, pepparkakor, två sorters godis och lade grunden till lite annat. Nästa helg är det ju lucia och då gäller det att vara rustad ;)
 
 

En skön sekvens från söndagen var när jag grejade vid spisen och Anders höll på med lussebulls-degen i assistenten och vi båda liksom hör att stella fixar med nåt men vi har inte full koll just då.
Tass tass tass... *tystnad*...
....
"NAMNAM!" utbrister hon stolt och högt, nöjd som bara den.
Vi vänder oss om och får se våran lilla Stellabit uppe på pallen, i full gång med att äta ur en bunke som jag ställt för diskning på diskbänken...
Det var choklad i bunken.
Vi smälte.
Hon fick fortsätta.
 
Vi avslutade söndagen med middag hos Svärisarna vilket var både mysigt, gott och avslappnande. Riktigt skönt att få vara bortbjuden på middagen hela helgen. Lyxigt värre! och välbehövligt när man är lite ofräck som jag är just nu.
 
Sen, när Stella hade somnat, så varvade vi ner med lite tända ljus, saftglögg, lite provsmakningar från dagens bak och lite julklappssurfning på nätet. Skön avslutning på en skön helg.
 
Idag har jag varit ledig, och det firade jag med blodprov imorse.
 Sen tog jag en frisk promenad hem (4km) vilket gjorde dagen riktigt bra. Jag mår lite bättre (peppar peppar) och ska åka till jobbet imorgon. Håll tummarna för att jag klarar hela dagen samt bilfärden hem. Vi behöver ju liksom få hem bilen.
 
Så!
Piuh! vilken uppdatering va?! Orkade du läsa allt? Ja nu är jag i alla fall ikapp igen ;)
 
Nu ska jag och mina små stenar gå och lägga oss så v orkar ta oss upp imorgon.
 
Gonatt underbara ni! <3
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

KRAM!!!

Och vad mysigt ni har haft mitt i hälsans krig. Fina familjen.

Krya på dig Nadja

Kram Lina

Svar: Ja det är mysigt minsann :) tack! Kraam!!!
Nadja

2013-12-09 @ 22:45:12
Postat av: Emeli

Fin du blev i håret :)
Kul med Nobel på dagis. Å så söt hon var :)
Kram

Svar: Tack Emeli :) kram!
Nadja

2013-12-12 @ 22:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback