Lusselelle för hela slanten :)

Det har som vanligt hunnit hända en del... har ju t ex hunnit vara lucia sen sist och jultokiga som vi är i detta huset har vi firat ordentligt :)

T ex så har vi dekorerat pepparkakor...
Ja... De gosiga pepparkakorna stannar inom familjen, hihi ;)

Först ut var Lussepubben på Anders jobb. Det blev Stellas första disco kan man säga och hon varvade glatt dillchipsätning med dans med de andra. Heliumbalonger, pepparkakor, julmust och glitter gjorde inte det hela sämre ;)

Chipsfrossan hjälpte inte direkt nu när Stella är i en "vägra-äta-fas".
Allt är lite svårt att få i henne och inget är riktigt "wow". Förutom russin.
Inte ens bulle vill hon äta en hel... 
Dock är hon pigg och glad i övrigt så vi antar att vi måste vänta ut lite...

Men i alla fall.
Dagen efter var det lussetåg på Stellas dagis :) såhär fin var vår lilla tärna då:

Lusselinnet över overallen och våga vägra glitter. Men sötare än såhär blir det inte ;)

Hon var jätteduktig hela tiden och sååå glad när jag, Anders och farmor och farfar var med på julfrukost på dagis sen :)

Sen julhandlade jag det första och lite inför helgen som var. Vi hade nämligen drop in - lussemys här i pandahuset :)

Det var mycket lyckat men tyvärr har min telefon slut på minne så jag har inte kunnat fota ett endaste skvatt :( 
Nåja, jag hoppas att Anders fotat åt oss båda.

(Jag ska såklart rensa bilderna men med allt som funnits att göra har jag inte hunnit det)

Igår (söndag) var vi på julklappsshopping!
Så himla lyckat. Vi lyckades köpa klart i stort sett alla julklappar (alla utom till varandra) och dessutom var det så himla mysigt!!!
Stella var på bra humör, vi var därmed lugna och det var lagom mycket folk. 

Jag fick köpt min älskade vinterjacka på peak performance som jag längtat efter ett tag. Har ju bara haft höstjacka och Übervinterjack, men denna passar liksom väder mellan 10+ och 10- ... Ja ni hör ju, det är en lämplig jacka att äga i detta land ;)

Vi åt köttbullar osv på IKEA till lunch och Stella åt en hel portion pasta med sås och en vaniljglasspinne. Underbart att hon åt bra igen! 
Dessutom så åt hon dubbla portioner thaimat med ris som jag gjorde när vi kom hem. Lycka i mammahjärtat :)

Idag är jag ledig och ska nu gå upp och åka på möte med försäkringskassan och min doktor. Dessutom ska jag få provsvar från mammografin och njurfunktionstestet. Låter väl som en kul dag....? :-/

Nåja, jag ska nog se till att då den här dagen bra också ;)

Crea diem!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback