Vardagar som går framåt :)

Borde inte börja varje inlägg med att förklara varför det blir så lite blogg numera, det vet ni vid det här laget.

Förra veckan träffade vi familjen MAKE och Stella och Anders badade pool med MB och EB. Så lustigt att Stella och EB har likadan baddräkt och hade det förra året också (fast en annan då). :)

I helgen hade vi lite "kräftmiddag" här för två av våra närmsta kompispar. JeSus och Frendy. Varje år brukar vi(eller nån av vännerna) ha knytiskräftskiva av modell ganska stor, men i år ville jag äta kräftor men bara vara några få, och vi ville bjuda på den istället för att ha knytis, så det gjorde vi.
Det är ganska enkelt att bli övergödd när det är kräftmiddag, så vi försökte ransonera bort vissa saker. Men detta blev det i alla fall:
Kräftor
Västerbottenpaj
Ugnsbakade rödbetor med honung, getost och pinjenötter
Nybakade baguetter
Smör
Vitlöksost
Getost
Västerbottenost
Rödlök
Tomat
Gurka
Nubbe
Öl
Cider
Daimmoussetårta
Kaffe och te
Snacks, snacks, snacks

Det var supermysigt och även om vi åt inne på dagen flyttade vi sedan ut på altanen när barnen sov och där satt vi in till sent på natten.

Dagen efter fick Anders sovmorgon och jag gjorde bacon och ägg till när han vaknade och dukade upp med vätskeersättning och kaffe.
En mätt och glad make är en bra make :)

När han kvicknat till åkte vi och köpte något jag velat ha väääääldigt länge. Nämligen en MOCCAMASTER!!! (En riktigt bra kaffebryggare) och så fort vi kom hem åkte den ur kartongen. Lycka!!!

Sen kom svägis med familj och myste med oss. Jättekul att Stella och Lillsnuttan leker så bra tillsammans och har riktigt kul :) och lilla minisnuttan (ja jag sa att hon skulle kallas ET2 här men det kanske blir minisnuttan istället ;)) jösses så go hon är! Man har ju redan glömt hur mysiga de små är. Små grymtningar och mysljud. Så gossigt!!!
Stella fick en låda lego med en panda av kusinen och minikusinen fick ett set kläder (body, mössa, byxor & strumpor) av Stella.
Jag bakade knäpplepaj (knäckig äppelpaj) som vi åt, och så drack vi kaffe :) :) :)

I måndags jobbade jag hemifrån och lyckades dra i mig en halv kanna underbart kaffe innan klockan tio. Jösses. Jag fick mycket gjort den dagen...
Jag avrundade med en gigantisk Hawaii-gratäng som VERKLIGEN uppskattades av Stella. Vad hon åt!!!

Idag var jag på jobbet och stannade över lunch, vilket låter banalt men är ganska stor förändring till det bättre :)
Det är fortfarande väldigt extremt för mig att jobba. Det känns minst sagt. Men det är kul att träffa folket och kul att ha en anledning att göra sig i ordning direkt när man vaknar faktiskt :)
(Därför bjuder jag på ett par sällsynta egokort idag)

När jag kom hem väntade lite städning och lite avslappnande scrapping innan jag hämtade en glad och väldigt sandig Stella från dagis :)
Det fick bli Hawaii-gratäng idag också. Två stora portioner och några tomater åt lillan. Poppis mat det där :)
Efter ett glatt men minst sagt avancerat hårtvättningsbad med syfte att sanera barnet från sand, örontopzning (hur sjutton får man in sanden så... i... liksom långt inuti örat???) och välling, sover hon nu. Trots att hon har sand kvar i hårbotten...

Snart sover nog jag också, men först är det idol och väntan på att herr styrelseordförande kommer hem :)

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback