Krusbärskräm med färgglada händer och en badande bebis :)

Tjipp!

Idag startade dagen med jobb (inklusive lunch). Kul att ta tag i veckan och komma upp, göra sig i ordning och komma iväg, och kul att få prata med folk som stannade lägre än till halv nio i fredags ;)

När jag kom hem kom MAXTEN över på en trevlig fika och sen kom Anders och Stella hem. Stella var smutsig uppifrån och ner, utanför och innanför kläderna, på händerna och i ansiktet. Ja, hon hade haft en bra dag med mycket lek och god mat :)

God mat fick hon mer av när jag gjorde färsk pasta med ädelost- och kasslersås till henne. Det uppskattades.
Farmor och farfar (svärisarna) kom förbi och umgicks lite. Stella blev glad över middagssällskapet och vi blev också glada över lite spontanbesök :)

Sen var det min och Anders tur att äta. Jag gjorde zucchiniomelett som blev riktigt fluffig och god.
Anders gillade den och Stella åt en hel portion trots att hon precis hade ätit. Ni som känner mig vet att jag är ganska självkritisk, men när familjen mumsar upp allt på tio minuter så är det bästa betyget jag kan få :)

Sen byggde Stella en myshörna på en av fönsterbrädorna med hjälp av stolsdynorna och vår filt som brukar ligga i soffan. Hon kämpade och fixade och donade med den där myshörnan. Hade knappt hjärta att städa undan den sen :)

Tillslut blev det iallafall till att bada Stella. Med tanke på hur smutsig hon blir vare dag är det tur att hon älskar att bada. Hon får babytvål i lilla handen och tvättar sig noga, noga. Magen gnuggar hon lite extra, men också fötterna - noga och var för sig, rumpan tvättar hon så noga hon når, och håret gnuggar hon lite i så bra hon kommer åt. Så otroligt gulligt.
Det hela avslutas med att hon får en mugg som hon fyller med vatten och häller på samma ställen som hon tvättat... och så att mamma gör om allt medan hon fortsätter leka med muggen och vatten ;)

Det var inte svårt att natta lillan idag. Hon somnade i min famn efter halva vällingen. Skööööönt!

Sen lekte jag lite på mitt rum ;)
Dvs att jag kollade lite scrap-inspiration på nätet, och sen lekte jag lite med mina distresser (för er som inte scrappar så är distresser pigmentrik färg som man kan åstadkomma riktigt mycket kul med då man kan använda dem i mängder olika tekniker) jag skapade ett underbart cardstock som jg ska fota när det torkat :)
Nackdelen med distresser är nog att man själv tenderar att bli ganska färgglad ;)

Igår kväll gjorde jag krusbärskräm som står och väntar på mig i kylen, det är jag mäkta glad över just nu :)

Så, med fläckiga händer och med lite krusbärskräm kör jag nu en minifilmkväll medan Anders spelar sitt förb@#%nadde spel på mobilen. (Låter jag bitter? Ja. Spelet har nämligen förvandlat min goa man till en hypnotiserad iPhone-zombie)

I alla fall.
Krusbärskräm och film :)
Kram på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback