Helgen som var

Hej alles!

Helgen har passerat i en rasande fart. Ändå känns det ok att det är jobb imorgon. Kul att känna så igen. Äntligen :)

I fredags var det "firmafest".
Jag började vid lunch och efter att min avdelning ätit ute ihop spelade vi kubb. Efter kubbet (som mitt lag vann) hade jag ett ganska tungt avtalsmöte. Knepig ordning på dagen, eller hur!? :) men sen var det i alla fall "festdax".
Det var jättebra underhållning och god mat. Stämningen var verkligen på topp! Men klockan halv nio åkte jag och min kollega hem. Jag körde och var ganska trött efter en veckas jobb, och vi båda ville hem i tid till familjerna, så jag är glad att även han ville skippa desserten och åka relativt tidigt :)

Igår hade vi shoppingrunda.
Det var TOKrea på Lindex och Stella behövde verkligen mer dagiskläder (enkla kläder som kan tvättad ofta) och framför allt behövde hon fler uppsättningar kläder. Sand, vinbärsfläckar, gräsfläckar, ketchup, mjölk, smör, köttfärssås, akvarellkritor, lera, osv osv. med andra ord: DAGIS.
Hon kan aldrig ha kläder mer än en dag och ibland går det flera ombyten på en och samma dag.därför var det så skönt att få gå loss igår på rean.
Vi köpte minst 10 uppsättningar med byxor + tröja/t-shirt + strumpor, massa tights och strumpbyxor och några heldräkter... Bara en klänning köpte jag som jag inte kunde motstå, en söt leopardhistoria som hon fick inviga redan igårkväll :)

I går hade nämligen våra grannar kalas.
Det var JAXTEN alltså :)
Hur mysigt som helst!!! Trevliga människor, god mat, fantastiska bakverk, jätteskön stämning och ja, vi hade så kul :)
Vi blev inte långvariga igår heller dock. Trots att Stella sov bra i sin vagn så valde vi att gå hem vid halv elva. Det kändes bra imorse :)
Livet som småbarnsförälder säger jag bara, haha ;)

Idag har vi pysslat lite hemma. Vi (läs: Anders) har klippt gräset, jag och stella har fixat lite inne och lite ute. Vi har ritat med kritor och kollat upp viktiga grejer med försäkringskassor och ingernetbanker osv.. JAXTEN var här en sväng också, och smakade på våra plommon som mognat nu :) Jösses, Stella är tokig i dom!
Sen, efter lunch, hade vi svärisarna på besök och jag bakade knäpplepaj med msrsansås igen. Dock ändrade jag receptet nu och körde mer äpplen samt att jag hade i kardemumma och hackad mandel. Blev helt ok :)
Gott med vanligt kaffe också ;)

Nu ikväll blev det vårrullar med chili- och sojasås samt tomater och saltade edame-bönor för oss. Sen rundade vi av med två Macarons var som vi köpte igår i centrum. Det är inte så lite lyxigt det :)

Nu ska vi sova, för imorgon är det jobb och dagis.

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback