Gnäll och gny

Första inlägget efter såhär lång tid borde handla om allt kul vi gjort men det sparar jag tills jag är på bättre humör.
FY vad trött jag är på att inte äta nu!!!

Fick kraftiga smärtande blåsor i munnen förra veckan och kunde således inte äta, dricka eller ens ta en futtig Alvedon. Det enda som funkade var iskall vattenmelon, och då tog det ca 15min att äta en skiva.
Jag kunde börja dricka i förrgår, och äta så smått igår igen. Lycka!
Idag var jag tillräckligt pigg för att åka ut en sväng och eftersom jag nu kan äta *jejj* så unnade jag mig en korv med strips. Behöver ju knappast snåla då jag gick ner 3kg på min "blåsor-i-munnen-diet".
Fyraochenhalv timma efter befinner vi oss hemma och jag får magsmärtor.
Bla, bla, bla utan detaljer - jag är magsjuk!
(Eller ja... matförgiftad är vad jag tror)

Så, sen dess är jag helt sänkt och mitt lilla lunchmål som jag var så glad över är ett minne blott.

KUVL!!!!! (Inte)

Så, då ligger jag väl här då, i min säng, och lyssnar på hur min fantastiska man tar hand om Stella. Jahopp...
Tänker på varför jag envisades att inte ha TV i sovrummet....
... och ångrar att min bok ligger kvar i handväskan på nedervåningen.
Kvällens goda (som skulle varit grillad kyckling och fetaostsallad) är en kopp kokt vatten.
Det är för tidigt för coca cola. (Kanske lyxar till det om ett par timmar eller så)
Sjukt törstig är jag.

Men jag är inte bitter...
Eller jo...
Just nu är jag faktiskt J*vligt bitter.
Och jag vet att det är MÅÅÅÅÅNGA som har det MYCKET värre osv. Men detta är min blogg, inte alla andra som har det värres.

Hur som helst.
Jag hörde nån gång av en kristen (jag själv är inte troende men respekterar att alla får tro på det de vill så länge de respekterar mig på samma sätt) att Gud ger svårigheter till människan i den grad hon klarar av dem.
Och vet du...
just nu känns det som att - om det där stämmer - så måste jag vara självaste superkvinnan ju!

Och det är ju iofs inte så illa...

God kväll på er alla fina, hoppas innerligt att ni mår bättre än jag just nu <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback