european scrap battle tournament :)

JEJJ!!!
Jag är vidare!!!

Nu kommer info här ;)
Jag är med i en Europeisk scrap-tävling som anordnas av samma gäng som anordnar Sveriges... Eller Nordens... Jag vet inte, kanske Europas (!) största scrap-event, nämligen Stockholm scrap and pearl event, med plats för 1000 sittande per dag i tre dagar :)
I alla fall - nu är jag ju då med i den här tävlingen och sanna mina ord, det är många andra också.

Fem kategorier är det.
1. LO (lay outs)
2. Card-making (kortmakeri)
3. ATC (små byte/samlarkort)
4. Mixed media (tavlor, LO's och annat som görs av en mängd olika tekniker)
5. Alter (där man altrar, eller som vi säger på svenska "pimpar", saker)
;)

Jag är med och tävlar i kategorin "card making", eftersom det är det jag hållit på längst med.

Vet inte hur många vi var som var med och tävlade men det var MÅNGA i omgång ett, och reglerna var enkla. Man skulle inspireras av Stockholm Scrap and Pearl Events hemsida. (Bild nedan)

Jag gjorde ett kort och skickade in på vinst och förlust och kunde inte tro mina ögon när jag fick se att jag var en av dom totalt 64 som gått vidare idag!!!

Nu blir det battle i alla omgångar framöver, och på det sättet en turnering fram till pokalen.

Jag sa det redan när jag gjorde mitt första kort, att jag vet om att de andra är superduktiga men att man måste prova, så mitt personliga mål var att komma vidare till omgång två :)
Nu är det nått!!!!!

Jag är löjligt glad över detta och jag vet att det finns en viktig anledning till varför just detta gör mig så väldigt glad. Men det håller jag lite för mig själv tills vidare ;)
För nu vill jag bara skryta lite för en stund ;)

Tack till alla som grattat mig :)
<3

Ja, och alla där ute som röstat såklart :)

Vill ni rösta i kommande tävlingar så är adressen
http://europeanscrapbattle.wordpress.com/

Sätter såklart ut en bild på mitt kort här också ;)

(Och för er som orkar lyssna på tjat om tekniker och material så har jag mer eller mindre använt följande:

- Cardstock - tre olika (mörkgrå, ljuuuusgrå och vit)
- Vintage shading med tre olika distresser från Tim Holtz
- Embossing
- Torrembossing
- gesso
- 3D-lack
- inka gold (silver)
- tusch
- och en liten charm :)

Nu ska jag drömma om scrap ;)

Kramar!


Kommentarer
Postat av: Glassbullen

Grattis, vad roligt!!! Vad duktig du är!! Kram

Svar: Tack fina Glassis <3
Nadja

2013-08-31 @ 15:39:40
Postat av: Emelie

Gud så fint kort & grattis!! Jätte skoj!! Kram kram.

Svar: Tack söta <3 hoppas ni har det underbart i solen :) <3
Nadja

2013-09-01 @ 22:42:20
URL: http://kyllan.blogg.se
Postat av: Lina

heja duktiga du!! jag följer å röstar såklart =)

Kramar Lina

Svar: Tack snälla Lina :) <3 vi får scrappa ihop nån dag ;) kram!/Nadja
Nadja

2013-09-09 @ 10:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback