Den här veckan :)

Hejsan!

Nu blir det en sånhär liten veckosammanställning :)

Jag jobbar deltid sen i måndags. Ganska lite varav mycket hemifrån. Det går. Det känns, jag är trött kan jag lova, men det går. Blir åtminstone lugna mysiga frukostar, och det är ju alltid en bra start på dagen :) Låt mig bara slippa bakslag denna gång...!

Stella trivs på dagis och hennes present från mig, "dagissnuttisen" (som är likadan som hennes gamla snuttefilt fast i annan färg), går hem och nu t o m sover hon bra på dagis. Imorgon är första dagen hon ska vara utan Anders på dagis och vi ska lämna tillsammans på morgonen.

Jag har skördat våra svarta vinbär (Det gjorde jag och Stella ihop i måndags) och bakat en svart vinbärs-kaka som blev bra. Syrlig och knäckig. Nomnomnom.

Jag passar som ni vet gärna på att laga lite mat När tid och ork finns. Denna vecka har vi grillat fingrejer (rostbiff), grillat korv, jag har gjort Thaimat (fried rice with chicken), chili con carne, och idag gjorde jag pastagratäng med natchos. Mycket poppis hos familjen kan jag lova ;)

I förrgår åkte jag iväg och köpte en cykelvagn när Anders och Stella var på dagis som de blev överraskade av när de kom hem, så sen tog vi ju en cykeltur såklart :) superpraktiskt och bekvämt. Den lär jag använda mycket :)

Jag har bestämt mig för att kvällsscrappa mera eftersom det får mig att varva ner och må bra. På dagen finns nästan aldrig tid men det är ju något jag vill prioritera upp. Så kvällsscrapping blir det alltså :) Jag har gjort det flera kvällar i rad nu. Det är verkligen skönt och inspirerande. Vill bara göra mer och mer :)

Ja, det var lite om denna vecka.
Det kommer mera när jag inte är såhär trött längre ;)

Kramisar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback