Dagisdax!

Min stora lilla tjej började dagis idag. Förstår inte att tiden gått så fort. Redan inskolning. Jösses. Snart börjar hon skolan och snart flyttar hon hemifrån... Iiih, kan nån stoppa tiden lite?!

Hur som helst så är jag jätteglad att Stella börjar dagis. Jag är övertygad om att det passar henne jättebra att träffa andra barn och leka, lära sig och utvecklas tillsammans med dem :)

Hon var superexalterad imorse (jag har berättat om dagis i några dagar nu) och var glad och pigg som en liten mört. Hon ägnade morgonen åt att låta sig göras fin och sedan noga visa mig exakt hur snabba hennes coola strumpor är, och vart tofsarna sitter.
Ja, nu vet ju Stella att vi bara brukar göra tofsar när det är nåt lite extra, så hon blev alldeles fåfäng :) Så söt <3

Sen gick Stella och Anders promenad till dagiset och var där i några timmar (9-13:30) medan jag jobbade.

Tydligen hade det gått jättebra och Stella hade börjat med att vara lite skeptisk eller blyg, men det hade släppt vid fruktstunden och sen var hon goa och sociala Stella igen :) Ätit bra hade hon också gjort och jag personligen gillar verkligen att de har egen kock som lagar allt från grunden (ja, han rullar även köttbullarna) och som t o m går runt bland barnen och frågar vad dom tycker om maten osv. Guld värt!

Imorgon ska jag ge Stella hennes "börja-dagis-present" vilket är en likadan snuttefilt som hon har idag fast i annan färg (en som hon ska ha på dagis alltså). Låt oss hoppas att den funkar!!!

Nu har jag precis Scrappat några minikort och ska snart sova.

Idag var andra arbetsdagen för mig. Jag har aldrig haft svårt för det förut men nu, efter allt, så blir jag oerhört trött av att fokusera länge. och med länge menar jag mer än 10minuter. Så det var riktigt ansträngande att jobba även om det var hemifrån idag.
Men!
Skam den som ger sig - imorgon testar jag igen!

Godnatt alla finisar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback