Stackars lilla!

Imorse skulle Stella rapa över min axel och fick syn på min sänglampa. Snabb som attan var hon på att nå den och sen la hon av ett illtjut!!!
Hon grät så hon chippade efter andan och tårarna sprutade. Jag kände då på lampan och ja, den var brännhet :(

Mitt hjärta brast och genast fick hon skölja händerna under svalt rinnande vatten.
Men säg en unge på 7 mån som nöjer sig med det?!
Nä här fick man tänka snabbt.
Vi sprang ner i köket. Hällde svalt vatten i en stor plastbunke och la ner två badleksaker. Sen satt vi och lekte med dom på badrumsgolvet en stund.
Nöjd Stella. Bra.

Efter en stund fick hon välling och sen försökte jag lägga aloe vera och förband, men det var stört omöjligt på den lilla flaxfiluren. Hon sprattlade och tuggade på tejpen, gnydde, knöt handen osv.
Så jag tog till en livlina och ringde en vän.
Så klockan 09:10 imorse var jag och Stella hemma hos MAXTEN och fick hjälp med att lägga om Stellas lilla hand.
Tre händer behövs för det jobbet. Minst!!!
Sen fick Stella låna deras hoppgunga så hon vart glad, och jag fick kaffe :)
Så glad man är över fina vänner ibland <3

Vi promenerade hem genom skogen och Stella somnade i bärselen.
Nu sover hon fortfarande och jag vilar på soffan efter att ha städat köket från gårdagens "middagsbjudning".
Jag känner mig som värsta disk-ninjan! :)

Får se vad resten av dagen för med sig. Hittills har den ju varit ganska välfylld...


Kommentarer
Postat av: nonni

Ciao Stella! Speriamo che la tua manina sta un po meglio oggi
Quando vengo io da te gli darò una botta a quella lampada cattiva. Adesso ti mando tanti bacini per la tua manina così la bua ti passa prima.

2012-10-06 @ 10:12:07
Postat av: jeanette

Men lilla gumman <3

2012-10-06 @ 20:42:58
URL: http://myzticaa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback