Välkommen sköna maj!

Godmorgon!
Så fantastiskt skönt det är att vakna och inse att bebisen sovit nästan hela natten (22:30-04:00). Stackarn var väl helt slut när hon äntligen kunde somna igår.

Jo vi var också och firade Valborg, bebisbubbla och sömnlösa nätter till trots, och det är vi fasligt nöjda med. Riktigt trevlig kväll med underbara vännerna och riktigt bra ordnat av värdparet :)
Den enda missnöjda var nog Stella som inte fick ro att sova. Tillslut gav jag upp att försöka lägga henne i vagnen, och hon fick sova tryggt i min famn någon timma innan vi åkte hem vid midnatt. Det verkar ha funkat för hon sov vidare ända tills nu <3

Hela helgen har varit jättebra!
Soliga dagar och mysiga kvällar.
I lördags hade vi några vänner (Jesus och Frendy) över för grillning. Det vart supertrevligt och i vanlig ordning väldigt opretantiöst. Vi kör nästan alltid så att man själv tar med det man vill grilla, och i lördags stod vi inte ens för tillbehören. Enkelt, trevligt, gott. Lätt att göra om! :)

I söndags kom ett annat kompispar och hälsade på. De hade med fina presenter från USA till Stella, och jag gjorde mjölkproteinfria "chokladbollar" (heter fortfarande negerbollar om du frågar mig) med kokos och jordgubbsströssel för oss att smaska på. Stella fick en humoristisk body och två par converse-strump-skor! Hur söta som helst :)

Igår satt vi på altanen mestadels av dagen. Stella fick hålla till under en filt som är så sliten (jag hade den som barn) att den blivi lagom tunn att ha utomhus på sommaren. Under den kunde hon ammas, sova och busa utan att få sol på sig :)
Jag däremot försökte få all sol på mig som jag någonsin kunde. Den här kroppen behöver ett färgstänk!
Sen var vi och köpte lite jord och några blommor att ha på tomten. Hoppas på fint väder idag så jag kan fixa lite sånt :)

Nu är klockan 05:30 och jag hoppas på någon timma sömn till, och sedan en solig dag med plantering i trädgården :)

Godmorgon sköna maj!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback