Barnvaktspremiär och solig dag

Hejhopp!

Sitter i solen och päser. Stella sover i sin vagn (det finns ventileringsfönster på den, grymt bra!) och Anders sitter och lapar sol bredvid. Hela familjen samlad på altanen. Vi har precis tagit en glass och innan dess gick vi en skön promenad i morgonsolen.
Härligt :)

Mamma och Pappa har varit här. De har gullat med lilla Stella hela helgen och hon har avfyrat en mängd genomlyckliga leenden :)
De stannade till vår, stora lycka en extradag och gav Stella hennes barnvaktsdebut :) Jag vet inte vem av dem som var lyckligast, men vad som är säkert är att de trivdes bra ihop. Stella hade varit en liten solstråle ända tills hon somnade <3

Under tiden Stella charmade sina morföräldrar var Anders på whiskyprovning och jag på tjejkväll. Det var jättetrevligt och gott. Vi åt plockmat, hade cola-test och lyssnade på nostalgimusik. Mys!
Dock var det väldigt tungt att vara från Stella. Det gick ju ingen nöd på henne, men för mig var det väldigt jobbigt att vara ifrån min lilla älsklingsbebis för första gången. Och skönt...
Blandade känslor där...

I fredags hade vi grillkväll med svärisarna också. Det var trevligt och jag tror och hoppas att maten blev bra. Vi serverade följande:
Förrätt- antipasto miste (salami, prusciutto, oliver, melon, druvor mm)
Varmrätt - grillad dovhindfilé, klyftpotatis, grillade champinjoner, grillad lök och grillad sparris med rostade pinjenötter, olivolja och riven parmesan. Till detta blev det isbergssallad.
Efterrätt - mandeltosca, kex och slutligen: espresso!

Ikväll ska vi till MAKE och kolla på sista star wars-filmen. Men nu ska jag mata en hungrig och nyvaknad bebis :)

Det här livet- älskar det!


Kommentarer
Postat av: P&M


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback