Söndag klockan 03:28

Om detta var för fem, sex år sen hade jag och "Sören" varit på väg hem från Sticky fingers i Göteborg, svettiga efter en hård natt med headbanging, lakritsshot och kayal - föga anandes att jag nu, bara några år senare, skulle sitta upp i sängen, osminkad på en lördag, i mitt hus utanför Stockhom, bredvid min sovande make och försöka rapa en sovande bebis...

Just där och då hade jag njutit fullt ut av att vara fri som en fågel och vi hade sjungit, nä, vi hade skrikit till vår favoritmusik hela vägen hem...

Just nu njuter jag hela vägen in i hjärtat av att sitta vaken i hemmets lugna vrå 03:28, jag vyssar och sjunger tyst så länge som behövs...

... och älskar att då var då och att nu är nu.


Kommentarer
Postat av: Madde

Kan nästan se framför mig när du vyssjar din dotter till sömns i din famn. Magiskt!

Njuter av dina ord och fäller några tårar. Förstår er lycka i stunden.

<3

2012-03-19 @ 09:20:05
URL: http://spanskablomman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback