Att njuta av solen

Hejhopp!
Att njuta av solen behöver verkligen inte alltid betyda att man ligger på en stekande strand med en pina colada i ena handen och en skvallerblaska i andra (även om det är väldigt trevligt).

Idag njuter jag av vintersolen! Jättemycket!!!

Vi åt lunch på vår lilla provisoriska altan, och sen har jag suttit kvar. Har på mig en av Anders tjocktröjor (mina passar inte) och sitter och kisar mot trädtopparna samtidigt som jag dricker äppeljuice och lyssnar på fågelkvittret. Här omkring hör man inte mycket mer än så. Något barn som leker lite längre bort... Annars bara lugn och ro.
Tittar upp och ser örnen cirkulera. Vi har en sån som bor här i närheten. Gigantisk. Fin!

Jag tänker att detta är carpe diem, att detta är att verkligen njuta av solens första strålar. Suga åt mig energi och sedan låta den ligga, plocka fram den när den behövs.

Snart kommer Anders hem från sin ved-turné (ja han har hämtat mer ved) och då är det jag som trollar fram kaffelatte och äppelscones :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så underbart!

Vad skönt att kunna/orka/våga stanna upp, sitta still och uppskatta livets goda! Det är en förmåga man ska vara rädd om. Hoppas att du kan göra det sen oxå. Kramar /syrran

2012-03-06 @ 09:26:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback