Spontanfikor och ösregn

I onsdags tog Anders, till min stora lycka, med sig en 14-manna princesstårta hem. Vad finns bättre att göra då än att kalla till spontanfika?! Kompisparet MAK med lilltjej E kom över och vi åt upp halva... Ja... Jag vet inte hur de där bagarna räknar till fjorton, men vi räknar inte likadant när vi snackar prinsesstårteportioner ;)

Igår gick jag och MAXTEN på promenix och på vägen hem mötte vi en annan granne som också är med i mammagruppen, hon och hennes dotter (vi kan kalla dem FRIDELL) har inte varit med de första gångerna så detta var första gången vi träffades. Vad innebär då detta? Jo - spontanfika igen!
Vi gick hem till MAXTEN och drack kaffe (hade vi gått till mig hade jag bjuppat på tårta) och sen till FRIDELL och kollade in deras hus. Mycket trevligt, får jag säga, att få nya bekantskaper såhär :)

Efter min grannturné begav jag och Stella oss till köpcentrumet i grannstaden och mötte upp AKE.
Där lunchade vi alla fyra och shoppade loss till både oss mammor och till småtjejerna... Fast mest till småtjejerna, det är roligast så :)
Sen blev det, hör och häpna, spontanfika igen och när p-tiden gick ut åkte vi hem igen.

Idag har jag och Stella myst själva och regnet har öst ner hela dagen. Detta hindrade som tur är inte mig från en promenad. Jag fick tillfälle att testa regnskyddet till barnvagnen och det funkade bra. Mindre bra funkade min jacka som vart genomblöt redan efter fyra kilometer... Men jag hade gummistövlar och det var ju bra iallafall :)

Hem kom en utvilad bebis och en huttrande men glad och energifylld mamma!

IKVÄLL är det final i lets dance!
Vi planerar Ostbågar, chokladmousse och apelsinsaft - med andra ord: FREDAGSMYS!!!

Gokväll alles!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback