Effektiv myshelg!

Hela helgen har verkligen varit tokmysig och dessutom väldigt effektiv. Det är oftast då både jag och Anders trivs bäst, när vi får jobba av oss energin och sen mysa ihop oss i soffan framåt kvällen. På 3 dagars ledigt blir mao väldigt mycket gjort.

I fredags startade dagen med vedhuggning och frakt av den samma. Jag hjälpte till på mitt hörn (se de små pinnarna som ligger ner på släpet) plus att jag bar chaufför. Det tog ordentligt med tid i anspråk men några minusgrader och frisk luft satt fint, och efter lunch fick vi fika och husesyn hos grannarna. Jättetrevligt!
Vi hade bestämt oss för att ta undan granen samma dag och så fick det bli. Anders gick lös med sekatören i vardagsrummet och tack vare kaminen fanns snart bara en kal stamm kvar. Bra jobbat!
Eftersom kylskåpet gapade tomt åkte vi och handlade och vet ni, det är rätt lite folk i affären på trettondagen klockan 20:00 :)
Dusch och mysbyxor, Sen drog jag ett filmkort. Fick tre filmkvällskort (med filmer) av Anders i julklapp som berättigar mig till valfri mängd och sort godis samt att jag får välja film helt själv tre gånger under ett år. :) jag drog kortet som sagt och köpte 1,3kg godis. Behöver jag berätta att det är godis kvar?

Igår var det ju dags för oss att ta ut resten av julen och efter att den var borta samt en massa annat var gjort bloggade jag ju, så det låter jag bli att skriva om här :)
Efter blogginlägget satte vi ihop den största babysaken (se nedan) och roade oss med att prova den i huset :) än så länge är vi väldigt nöjda :)
Sen såg vi en knepig film och åt ruskigt goda revbensspjäll och, ja, mera godis.

Idag har svärföräldrarna varit här och jag såg till att bjuda på nybakade kärleksmums. Sen har det varit en ganska lugn dag, ni vet, tvätta, diska, städa skrivborden, etc etc och nu nalkas snart en kall skön dusch (är alltid överhettad nu för tiden) och en helgavslutning i soffläge.

Hoppas er helg varit minst lika bra!
Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback