Åter igen - maränger ;)

Har fått massa kul och positiva kommentarer om marängerna!!! Blir superglad och eftersom så många bett om receptet så kommer det nu. På det sätt som jag gjorde dem vill säga :)

Ingredienser:
7 st äggvitor
5,25 dl strösocker
Nästan 200g ischoklad (utan formar) (egentligen ska man väl ha 100g mörk choklad tror jag men man tager vad man haver)

1. Sätt ugnen på 130 grader, varmluft eller 150 grader med vanlig ugn.

2. Blanda äggvita och strösocker i en rostfri bunke.

3. Sänk ned bunken i vattenbad och värm marängen till 60-65 grader under konstant vispning, kontrollera temperaturen med hjälp av en stektermometer.

4. Ta bort bunken från vattenbadet och vispa marängen med en elvisp tills den kallnat, enklast i en bakmaskin. Stanna inte vispen förrän det är färdigt, då finns risk att marängen sjunker ihop!

5. Smält chokladen och blanda den, endast lite, med marängen.

6. Klicka ut marängen med hjälp av två skedar på en plåt med bakplåtspapper (jag använde två st med ca 6 maränger på varje, så stora blev de, och gräddade var för sig)

7. Grädda dem i ugnen i 45-55 minuter, marängerna ska vara sega lite i mitten.

8. Låt svalna lite, flytta sedan på dem något och låt svalna helt innan de läggs upp


SUPERGOTT och tydligen väldigt uppskattat :)

Sist men inte minst har jag blivit uppmanad att lägga upp en färsk magbild så här kommer en från idag (v 30+3) tagen uppifrån... håll till godo ;)

Kram och puss!


Kommentarer
Postat av: jeanette

Åååå så fin du e <3

2012-01-04 @ 09:41:21
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Maria

Men åh vilken söt mage!! Puss!

2012-01-04 @ 17:55:16
URL: http://konttaskrypin.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åhh vad fin du är tjejen!! Och whohooo för receptet. Det ska testas på sambon min =) Stor kram

2012-01-09 @ 17:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback