Min egen tesort!

Gomorron!

Varit vaken sen fyra eller så idag pga mardrömmar. Efter att ha fixat frukost till Anders, försökt somna om och insett att det inte går och kollat facebook trettiosju gånger, har jag varit uppe och halvt igång sen sju.

Sånna här morgnar tycker jag att en stor kopp te sitter som handen i handsken - snällt mot magen, gott i gommen och mysigt som bara den!

Jag föredrar verkligen löste framför påse och gillar att prova mig fram, köra slalom mellan sorterna i tebutiken och låta bli att köpa för mycket av en och samma sort.
Det får varierat resultat.
Ibland kommer jag fram till en favorit och då köper jag på mig mer av den, och ibland kommer jag hem med något halvdant som jag inser aldrig kommer ta slut.
Då brukar jag, efter ett tag, lägga denna halvdana sort i en speciell burk, där jag numera alltså har skapat min egen temix!
Självklart lägger jag bara ner teet i burken om jag tror det passar med resten, annars riskerar jag ju hel burk med total katastrof! Men nosen min brukar ha rätt bra koll på det där :)

Dagens hemmalyxtips från mig till dig är alltså att: istället för att ha en massa småbrukar med halvgott te - blanda ihop de som passar och skapa en jättegod, och alldeles egen temix!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback