Jag jämför gravidtidningar

Jo, en och annan bok har jag gått igenom i mina dagar. Ganska många faktiskt :) Men jag har generellt alltid haft lättare att läsa tidningar än faktaböcker när jag vill läsa på om ett ämne, eller bara koppla av en stund. Känns mer lättsamt på nåt sätt.

När jag åkte tåg fram och tillbaka mellan Gbg och Sthlm minst varannan vecka så köpte jag väldigt ofta skvallerblaskor att läsa på tåget och jag svalde dem nästan hela, men det är verkligen olika kvalitet på dem. Vissa innehåller i stort sett bara reklam, medan andra behandlar livsöden och lite mer än varför spice girls splittrades och varför man ska välja just DEN mascaran.

Nu har jag gått igenom väldigt många gravidtidningar kan jag säga, och även en och annan mammatidning - man vill ju ha lite koll ;) och låt mig säga att kvalitén varierar på precis samma sätt!

En svindyr tidning behöver verkligen inte betyda att det är bättre innehåll, och många gånger lockar även dessa med "gratisprodukter" för att man ska vilja välja just den tidningen.

En av de tidningar jag är minst nöjd med hittills är nog MAMA. Blev besviken över innehållet och över hur mycket reklam det var i den med tanke på vad den kostar.

Den jag är mest nöjd med hittills är den på bilden nedan!
Mycket billig tidning som jag fick gratis då jag hämtade på babyland (eller om det var för att den var gammal?) och som innehåller mer info än någon annan gravidtidning jag satt tänderna i.

Att den innehåller reklam tycker inte jag gör något då jag inte betalat något för den (även om jag hade betalat för den var den som sagt jämförelsevis väldigt billig). Det vore snarare konstigt om den inte innehöll reklam då, eller hur?! Men det lustiga är att den inte på långa vägar innehåller lika mycket irriterande reklam som de tidningar som jag betalat massa pengar för!!!

Knasigt om jag får säga det själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback