Dopkort, grattiskort och 28 grader varmt!

Knepig rubrik ser jag... nåja...

Att tillverka många kort är lika med en glad Nadja :)

I lördags var vi på ytterligare ett dop där lilla Eira fick sitt namn. Eira betyder snöflinga på walesiska så det fick därför bli en flinga (en "charm") på kortet.


Sen var vi på kalas hos en kompis som har fyllt trettio. Hon älskar Afrika så jag försökte få till lite jordnära färger på kortet som liksom kan ge lite den känslan utan att för den saken skull rita en stor giraff på kortet. Det blev såhär:


Som ni förstår var det därför en ganska intensiv lördag så i söndags var det vila magen som gällde.
Annat är det idag.
Förutom att göra det jag "skulle" har jag nu bakat, diskat och lyckats elda i kaminen till charmerande 28 grader inomhus. Framgår ironin? Är inte helt nöjd över värmen. och den här gången kan jag inte ens skylla på någon annan =/. Värmen gör att jag numera känner mig som en överkokt potatis som gäspar och är allmänt obekväm.
Känner för att gå en avsvalkande promenad men har inte riktigt ork till det heller just nu då jag som sagt knappt suttit idag.
Nåja, en bra dag är det i alla fall :)
Om ett par timmar kommer Anders hem och då har han förhoppningsvis med sig vår nya soffa som ska ha anlänt samt sina föräldrar. Då blir det fika med det jag bakat/bakar och sen ikväll är det nya Simpsonsavsnitt som vi tänker kolla på =)

Trevlig kväll allesammans!



Kommentarer
Postat av: jeanette

Sååå fina kort <3

2012-02-28 @ 19:21:14
URL: http://tattoochick.blogspot.com
Postat av: Jenna

Fiina! :)

2012-02-29 @ 18:43:38
URL: http://doppresenttips.nu/dopkort/
Postat av: Nadja

Tack! Vad snälla ni är :)

/Nadja

2012-03-01 @ 11:09:14
URL: http://vivalanadja.blogg.se/
Postat av: Nadja

Såg precis betydelsen av ordet "dopkort". Ledsen för mitt felanvända ord men det får liksom duga igen simpel blogg. Om ni inte har bättre förslag på vad det heter till mig :)

Kram/Nadja

2012-03-01 @ 11:12:57
URL: http://vivalanadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback