Mest förberedelser

Ja det är väl så nu för tiden. Såhär innan jul menar jag. Är man så tokig i julen som jag är så håller man på med förberedelser från november och framåt, oavsett om man "har" julafton eller inte.

Man får ta det pö om pö när man har en liten. Jag har pillat och fixat lite varje dag. Kanske en apelsin som behöver lite nejlikor, en hyacint som behövs köpas, 57 bregottkakor som behövs bakas (de på bild) osv. Lite per dag :)
På helgen fixar vi ihop och lagom till andra advent hade vi 72 lussebullar klara :)

Vi har fått upp barngrinden runt kaminen också!!! Nu behöver vi inte ägna oss åt Darwinism längre. Och ja, det firade vi med en liten flaska champagne... Joråsatte...

Idag har jag gjort vita krisptoppar som står och stelnar och igår var vi och AKE på IKEA (ja, eftersom vi inte åkte sist gång) och skaffade lite förnödenheter till julpysslet.

Det bästa i år är att jag inte är stressad. För första gången sen urminnes tider är jag inte stressad veckorna innan jul. Jag gör allt jag brukar, men i lugn och ro.
Går liksom omkring och myser!
Underbart!

Just i detta nu är mitt kaffe klart. Stella har somnat precis och jag ska sätta mig en stund med årets julkort. När Anders kommer hem står en gryta kyckling tikka masala med ris klar. Det har jag sett till.

Ja, nu ska jag fortsätta med mitt mys <3


Kommentarer
Postat av: Maria

Men du! Bregottkakorna ser mumsiga ut! Recept tack! Puss och kram!

2012-12-11 @ 17:09:18
URL: http://konttaskrypin.blogg.se
Postat av: anki

Recept på kakorna!!!!

2012-12-12 @ 16:05:22
Postat av: Nadja

Receptet kom på fb. Sorry för förseningen tjejer :)

2012-12-21 @ 08:30:55
URL: http://vivalanadja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback