Kallt ute men varmt i hjärtat

Sanna mina ord.

Idag är det -18 grader ute. Det var 15 grader inne men Anders tände brasan imorse när han gick upp, före oss. Bästa <3

I lördags var jag på scrapmara igen :) Det är SÅ kul att kunna ägna mig så åt min hobby. Med likasinnade, utan stress, total fokus, helt flummigt, skratt och vänskap. Och ett finfint tillfälle att umgås lite med svägis också :)
Jag skapade två saker men tyvärr kan jag inte visa dom här eftersom båda sakerna är presenter :(
;)

I söndags var det första advent!
Vi fotade Stella, vår egna lilla pepparkaka, på morgonen. Korten sitter i årets julkort från oss så dom visar jag inte heller här, haha. Kul blogg änna :P

Sen var det traditionsenligt 1:a-advents-fika hos Svägis! Massa barn och vuxna i en härlig julröra frossade i överflöd med bakverk. DET kan jag däremot visa bild på :) ja bakverken alltså, inte frossandet ;)

När vi kom hem så tog vi vår första pulkapromenad med Stella. Så söt hon var i sin fina pulka med sin nya fina overall :) hon kunde knappt röra sig och hon var kall om kinderna men hon log :) gullunge!!!
Hon var alldeles lagom varm när vi kom hem sen vilket va skönt att veta då overallen är ny. Härligt!

Sen avslutade vi med lite adventsfika med bara vår lilla minifamilj <3
Vi drack äppelglögg ur våra nya jättefina glöggmuggar som jag fått (tack igen!!!) och åt lite pepparkaka. Stella fick också smaka pepparkaka och hon gillade det jättemycket! Hon kunde nog ha ätit hela fatet om hon fått :)

Imorse när jag kom ner var det 15 grader inne. Brrrr! Men lite brasa och mys under filten senare så var det varmt och gott igen. Stella är så mysig nu, hon vill jättegärna sitta under filten med mig och titta på "gummibjörn" på youtube :)

Sen dess har dagen gått i ett och jag har fixat MASSOR hemma och vi har varit på mammagrupp och shoppat med MAXTEN och dessutom gjort allt i de 18 minusgrader som det är här!

Nu har vi precis ätit min jordärtsskocksoppa med frikadeller och jag tänker ta en kopp te i soffan innan sängen kallar.

Kram och gonatt på er finisar <3


Kommentarer
Postat av: P&M

Stella ! Du är fantastisk. Kram

Svar: Hihi, tack! /Stella
Nadja

2012-12-05 @ 06:39:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback