Babymatblogg

Idag har jag och Anders jobbat massor. vi har handlat inför nyårsfesten som vi ska ha, landat lite hemma och vi har malt köttfärs. Låter kanske inte massor men det är mycket. Tog från 08:15 till 19:00 att få allt gjort ordentligt. Piuh!

Min svägis påminde mig idag via Facebook om att jag glömt berätta om Stellas framsteg, varför det nu blir ett blogginlägg just för detta :)

Jo men jag har säkert berättat att hon står utan problem och snart går. Ja vilken dag som helst tror alla för hon tar som ett steg, sen *bonk*, sätter hon sig! Haha!
Gullis!

Nåja,
Något jag tror jag glömt berätta är hur hon äter nu. Jag slutade ju amma henne när hon var 7 månader och nu äter hon alla vanliga mål. Dvs frukostvälling, frukost/mellismacka, lunch, mellis, gröt och kvällsvälling.
Ibland (oftast) äter hon även middag efter gröten eftersom vi äter då och hon gärna vill smaka. Och det var just vad jg tänkte berätta om: Hon äter ju liksom vanlig mat numera, och hon äter ju själv! Störtkul!!!

Hon äter verkligen inte med bestick än, sanna mina ord, haha, men hon äter mycket och gärna med händerna!
En storfavorit är pasta och då helst makaroner, och häromdagen fick hon en höjdare. Nämligen makaroner med fläskkorv och ärtor!
Alltså hon äter så himla bra och med sån aptit, att jag har inte hjärta att tvinga henne att äta smaklös barnmat längre. Självklart glider sådana burkar ner i land också, ibland är det smidigast, men det är oftast så att vi äter samma mat. Det är verkligen jätteskönt nu när man kan göra samma mat till hela familjen! Visst låter jag bli att salta alls, och starka kryddor får tas på i efterhand, men oftast är det bara positivt även för mig och Anders, för man tänker ju även mer på innehållet i det vi ska äta :)
Jag erkänner, Ibland kommer en halfabrikats-korvbit åka ner, men i det stora hela tror jag att detta är både nyttigare och roligare för oss alla tre :)

Ville bara berätta. Jag är ju så glad över detta :)
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback