Tjejdag på stan

Livet som småbarnsförälder är underbart och fantastiskt men också ganska påfrestande. T ex får man lätt ont i ryggen och man kan inte umgås med väninnorna på samma sätt som förr. Men igår var det min tur att ta en liten paus. Då fick jag och två favvotjejer en efterlängtad "tjejdag" på stan medan männen var hemma och passade barnen. Det var störtskönt och superkul! Vi strosade från götgatan till stureplan via gamla stan och drottninggatan. Vi fikade med stor kaffe och wienerbröd på söder och vi lunchade med 60-talshamburgare, natchos och pepsi på Kungsgatan. Där emellan tog vi varsin välbehövlig ryggmassage på Gildaskolan. Hur skönt som helst! Shoppingen tog vi på vägen och jag är nu, bland annat, en saftkanna rikare :) Väl hemma hade killarna och döttrarna haft det bra och så snart vi nattat våra små så serverades grillad kycklingfilé med majs och halloumi. Slutet gott, allting gott. Och jag ser fram emot en favorit i repris så snart som möjligt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback