En bengalisk tigerzebra

Jag har en liten slagen hjältinna som ligger och sover i sin säng. Älskade duktiga tjejjen! Hon fick vara en riktig liten kämpe idag.

Först emblaplåster på båda armarna och blodprov. Två stora rör. Måste kolla upp ifall hon har blodbrist som mor sin :/ Två sköterskor som höll, jag som kramade om och Anders som lekte med gossedjuren. Hon grät bara pyttelite. Så duktig tjej!!!

Sen vidare till BVC. Kontroll, väga och mäta och sen två vaccinationssprutor. Dom gjorde visst mer ont. Stackars liten. Men det gick över fort och hon var snart vid gott mod igen.

Då gick vi vidare för sista provtagningen som är i forskningssyfte. Ett litet snorprov (genom att använda en sug och sticka in ett långt rör i näsan) som de använder för att forska på vaccinet som alla barn i Sverige får.

Kan man hjälpa så gör man det!

Stella fick en liten nalle av forskningssköterskorna och det var en bra avslutning på den turnén. Sen fick hon favoritpuré och en långpromenad med mig så hon fick vila lite, och så fikade vi och lekte ute i vagnen en stund ihop.

Min modiga lilla tjej, jag är så stolt över henne <3


Kommentarer
Postat av: Anki

Vad fint! Hoppas att hon inte har anemi. Hon är ju pigg som en mört. Krama o säg att hon var duktig från mig ok.... <3

Svar: Hon hälsade "tack Moster, och kram tillbaka" ;)
Nadja

2012-08-23 @ 11:19:20
URL: http://djungelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback