Det här med lyx...

Det är ju såklart olika beroendes på vem du frågar.
En del skulle svara "att sitta på en yacht i sant tropez och zippa dyra drinkar" medan en del skulle svara "att få en dag ledigt från jobbet".
Vissa skulle börja tänka materiellt och andra känslomässigt.
Vad är lyx för dig?

För mig är lyx något som berikar mig. Själsligt, känslomässigt, materiellt ibland -visst, men framför allt något som får mig att må bra. Om än för en liten stund. För mig är lyx när jag lyckas fånga just den lilla stunden av rikedom.

Lyx för mig är inte något du kan betala för att få, för om du inte känner det där stinget av lycka i magen så spelar det inte någon roll vad "resan till Seychellerna" kostade eller hur dyr soffan du sitter i är. Det är känslan du har i hjärtat, magen och i sinnet som är själva lyxen... Ja om du frågar mig alltså.

Jag skulle inte tacka nej till en resa all inclusive till Hawaii om jag fick med mig någon jag tycker om. Och tro mig, jag NJÖT av vår lyxiga bröllopsresa. Inte för vad den kostade, utan för hur den var, med vem och varför. Att servitrisen log mot mig, att bommulslakanen luktade nytvättat och att jag kunde titulera mig själv Fru! Bland annat!

Här är några andra exempel på Nadjalyx. Fritt fångade från vardagen. Men det är sådana saker som ger mig en lyckokittling i magen och som får mig att må bra <3


Kommentarer
Postat av: Anki

Vackra Stella! Hennes glada ansikte är allt man behöver se för att inse att livet är underbart!

2012-08-21 @ 09:47:11
URL: http://djungelmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback