Zombieblogg om framsteg

God snark!

Här i huset började morgonen vid 04:30 med en liten piggelin som låg och testade sin röst i spjälsängen.
Jag fick, förutom matning och blöjbyte, lov att ligga i min säng och slumra mellan hennes gulliga (ja, underbart trots allt) "jag har en röst och den är jätterolig att testa"-pass.
Klockan 06:20 kunde jag dock konstatera att min dotter inte har en tanke på att låta mig få mer djupsömn. Hon är helt enkelt vaken för dagen och det betyder att jag också ska vara det.

Att försöka ändra något nu är lögn. Än så länge är hon för liten för rutiner så det är bara att bita ihop.
Funderar mycket på det här med att "sova medan hon sover", som alla säger.
Det är ju jättesvårt!
För visst betyder det, att även om jag skulle skippa basala hemmasysslor som tvätt, disk och matlagning, att jag ska sova samtidigt som jag äter, gör mig i ordning, går promenad... Allt sånt som man kan göra när hon sover... Och det är en förmåga jag inte besitter.
Hur tänkte dom nu?

Detta var Zombiedelen av bloggen. Blir en del sånt nu. Hoppas på piggare inlägg snart såklart, så håll ut ;)

Sen måste jag berätta det underbaraste som finns, och det är såklart ett av de framsteg som Stella gjort.
Det är så att Stella börjat le!!!
Riktiga, stora, genuina, underbara leenden!!!
Mest på morgonen, men har man tur kan man få sig en energikick även på dagen. För det är precis vad dessa leenden är. En energikick så man orkar vidare, och glömmer alla nattliga blöjbyten och det faktum att man har ko-jour dygnet runt.
Ett leende - allt är perfekt!

Så- god morgon världen. Vi är redo för en ny dag!




Kanske inte så konstigt att man är pigg på natten när man sover så gott på dagen


Kommentarer
Postat av: jeanette

Såååå söööt =)

2012-04-18 @ 19:36:45
URL: http://tattoochick.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback